Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Projectleider vervanging website
 
Sluitingsdatum
2018-03-12 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Van 2-4-2018 t/m 1-1-2019   |   Optie verlenging: 4 x 6 maanden 
€90 - €110 per uur   |   Automatisering/ICT   |   Uren: 12 per week   |   Aantal FTE: 
 
 
Planning
Start publicatie 02-03-2018 12:00 
Vragen stellen tot 07-03-2018 08:00 
Beantwoording vragen 08-03-2018 10:00 
Offerte indienen tot 12-03-2018 08:00 
Start beoordeling 12-03-2018 08:00 
Verwachte gunning 16-03-2018 17:00 
 
 
 
Opdrachtomschrijving
De website[1], met een aantal subsites en het raadsnet, van de gemeente moet worden vervangen. Daarvoor moet er een nieuw content management systeem (CMS) worden geselecteerd en geïmplementeerd.
De volgende werkzaamheden vallen concreet binnen de opdracht van het project:
·        Het onderzoeken en inventariseren van de eisen en wensen voor de website en het CMS. In dat onderzoek komen
         zowel de eisen en wensen van externe (inwoner, ondernemer, toerist etc) als interne (beheerder, college,
         gemeenteraad, medewerker etc) gebruikers aan bod;
·        Het uitwerken van de rol van de website binnen onze dienstverlening;
·        Het kiezen van het juiste CMS voor de gemeente Horst aan de Maas;
·        Het aanschaffen van het gekozen CMS met de daarbij behorende contracten/overeenkomsten;
·        Het uitwerken van het webdesign voor de nieuwe website;
·        Het maken van een functioneel ontwerp voor de website;
·        Het implementeren van het CMS en het live zetten van de nieuwe website;
·        Het opzetten van een beheeromgeving binnen de gemeentelijke organisatie;
·        Het overdragen van de projectresultaten naar beheer;
 
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het vervangen van de gemeentelijke website en het implementeren van een nieuw CMS. Je leidt dit project en werkt samen met de projectgroep toe naar een tijdige (voor 30-11-2018) oplevering van het nieuwe CMS. Je betrekt belangrijke interne en externe stakeholders bij het project, zodat je alle input mee kunt nemen. 
  
[1] Als we het hierna over de website hebben dan bedoelen we daarmee de website, de subsites en het raadsnet. 
 
 
 
Kandidaatomschrijving
Je bent iemand die aantoonbaar ervaring heeft met het vervangen of nieuw implementeren websites en content management systemen. Je hebt 5-10 jaar ervaring met succesvolle projectrealisatie binnen een complexe (bestuurlijke) omgeving. Concreet heb je de afgelopen 2 jaar vier van dit soort projecten succesvol afgerond. Je hebt inhoudelijke kennis van de verschillende CMSen die er in de markt zijn en je hebt ervaring met de leveranciers die deze leveren. Landelijke ontwikkelingen rond gemeentelijke websites, toptaken sites en online (web) strategie zijn je bekend. Met deze kennis weet je wat de succesfactoren van een goede website zijn en kun je daarover duidelijk adviseren, zodat deze aansluiten op de behoefte van de gemeente.
 
Naast de noodzakelijke inhoudelijke kennis, heb je kennis van en ervaring met het leiden van complexe projecten in een politieke omgeving, stakeholdermanagement, verandermanagement en procesmanagement. Verander- en procesmanagement is gewenst, omdat het project na oplevering ook goed moet zijn overgedragen naar een nieuwe beheerorganisatie. Je gaat zelfstandig en proactief aan de slag met het project en werkt gericht aan het beoogde resultaat. We zoeken een collega die rekening houdt met de eisen en wensen van de organisatie, externe partijen (zoals inwoners en ondernemers) en het bestuur (Raad en College) en weet deze snel in beeld te brengen. Doordat je goed communiceert weet je informatie goed bij elkaar te brengen en kun je deze ook goed uitdragen naar betrokken collega’s (van manager tot medewerker en van raadslid tot wethouder). Daarmee creëer je draagvlak voor de nieuwe website bij alle stakeholders.
 
 
Eisen
 
Werkervaring 
Op CV aantoonbaar tenminste drie jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen vijf jaar binnen de gemeentelijke overheid. 
 
 
Opleiding 
Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding. 
 
 
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte 
Diploma
aanleveren na gunning 
Kopie polis beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (indien ZZP-er)
Kopie ID-bewijs (indien ZZP'er)
 
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:  5 %
 
 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met het vervangen of nieuw implementeren van websites en content management systemen. 
Weging: 15 %
 
 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar tenminste 5 jaar werkervaring opgedaan binnen de afgelopen 10 jaar met succesvolle projectrealisatie binnen een complexe (bestuurlijke) omgeving. Dit moet duidelijk onderbouwd op het CV naar voren komen. 
Weging: 15 %
 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring m.b.t. Landelijke ontwikkelingen rond gemeentelijke websites, toptaken sites en online (web) strategie.
Weging: 15 %
 
 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met de verschillende CMS-en die er in de markt zijn en je hebt ervaring met de leveranciers die deze leveren.
Weging: 10 %
 
 
Werkervaring 
Op CV aantoonbaar werkervaring van tenminste 5 jaar opgedaan in de afgelopen 10 jaar met het leiden van complexe projecten met het oog op stakeholdermanagement, verandermanagement en procesmanagement. Dit moet duidelijk onderbouwd blijken uit je werkzaamheden die op je CV vermeld staan. 
Weging: 15 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Passend binnen de organisatie 10% Competenties 15% 
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht