Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Teamleider Infrastructuur & Servicedesk
 
Sluitingsdatum
2018-04-06 00:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving
 
Van 23-4-2018 t/m 31-12-2018   |   Optie verlenging: 3 x 6 maanden
€0 - €120 per uur   |   Automatisering/ICT/GEO Gis   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 
 
 
Planning
Start publicatie 27-03-2018 00:00 
Vragen stellen tot 02-04-2018 00:00 
Beantwoording vragen 02-04-2018 00:00 
Offerte indienen tot 06-04-2018 00:00 
Start beoordeling 06-04-2018 00:00 
Verwachte gunning 23-04-2018 00:00 
 
 
 
 
Opdrachtomschrijving
 
Het team
De afdeling A&I bestaat uit de teams Advies & Projecten, Infrastructuur & Sevicedesk, Applicaties, Informatievoorziening en Basisregistraties. De afdeling A&I is verantwoordelijk voor ICT beheer en onderhoud, de basisregistraties, het projectmanagement & advies én de documentaire informatievoorziening. 
 
De afdeling zit in een transformatie fase en dit kan gevolgen hebben voor de structuur. Daarom is er gekozen voor tijdelijke invulling van deze positie.
 
De opdracht loopt 31 december 2018 er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Kandidaatomschrijving
Als teamleider Infrastructuur & Sevicedesk weet jij dat voor succesvolle gemeentelijke dienstverlening ICT noodzakelijk is. Voor het team Infrastructuur & Servicedesk is het ontwikkelen van een traditionele on-premise infrastructuur naar een hybride cloudarchitectuur een belangrijke transformatie. Zowel voor de betrokken ICT- en SD-medewerkers als voor de gebruikersorganisatie. Jij vindt het gebruik cloudoplossingen noodzakelijk en ziet het als een uitdaging om jouw team te begeleiden in deze transitie en de bijbehorende consequenties. Voorbeelden zijn de verschuiving van operationele ICT’ers naar ICT’ers die regisserend werkzaam zijn, die onder architectuur kunnen werken, die een spil vormen in het netwerk van applicatie- en technologieleveranciers en zich bezighouden met contractmanagement. Een verschuiving van eerstelijn ondersteuning bij vragen of incidenten naar – met de komst van Office365 en meer personal devices – meer inhoudelijke werkplekondersteuning richting gebruikers.
 
In deze functie ben jij verantwoordelijk voor de resultaten van het team en de dagelijkse aansturing/coaching van haar professionals. In de rol van teamleider werk je intensief samen met de andere teams binnen de afdeling A&I. 
 
 
Klant- en procesgericht denken en handelen past bij jou. Jij vindt innovatie belangrijk en bent van nature een communicator tussen interne en externe partijen. Jij kan goed inschatten waar prioriteiten liggen binnen jouw team. Hierop stuur jij dan ook aan, stelt grenzen en organiseert de beheer- en servicedeskcapaciteit. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, het systeembeheer, de technische aspecten van informatiebeveiliging en de Servicedesk. Jij weet teamleden te inspireren en te motiveren. Draagvlak in het team vind jij belangrijk, waardoor jij medewerkers betrekt in de transitie naar de hybride cloudarchitectuur. Daarnaast heb jij een proactieve rol in organisatie brede ontwikkelingen.
 
Verder heb je als teamleider de volgende taken:
Je verzorgt de operatie en vernieuwing van alle infrastructurele componenten;
Je verzorgt de eerstelijns ondersteuning aan de gebruikersorganisatie en de ontwikkeling daarvan; 
Je rapporteert aan en bent in gesprek met het afdelingshoofd A&I over het realiseren van de servicemanagementprocessen en producten binnen gestelde kaders, doelen, planning, tijd en geld;
Je realiseert met het team de vast te leggen doelstellingen op de verschillende terreinen;
Je bent sparringpartner op tactisch en operationeel niveau en kan goed schakelen op verschillende organisatieniveaus.
 
 
Het profiel
Dit neem je mee:
Informatica opleiding op HBO/WO werk en denkniveau;
Aantoonbare leidinggevende ervaring en capaciteiten;
Kennis en ervaring met BiSL en ITIL;
 
 
Competenties
Als Teamleider Infrastructuur & Servicedesk beschik je over de volgende competenties:
 
Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk)
Coachend leidinggeven
Van nature analytisch ingesteld
Een verbinder
Proactief
Een persoon met een ‘technology adapted lifestyle’
Stressbestendig
Een doorpakker
Accuraat
Goed in plannen en organiseren
Professioneel
oplossingsgericht
 
 
 
Eisen
Opleiding 
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor of master opleiding op het gebied van ICT. 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van ICT, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, binnen een gemeentelijke organisatie. 
Kennis
Op CV aantoonbare kennis en ervaring met BiSL en ITIL. 
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning 
VOG
Geactualiseerde UEA
Verklaring van geheimhouding en integriteit
 
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:  25 %
 
 
werkervaring
Op cv aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke ICT-organisatie, gelijkwaardig in omvang en complexiteit aan de AA-organisatie (Amstelveen en Aalsmeer).
Weging: 25 %
 
 
werkervaring
op cv aantoonbaar en toegelicht ervaring/affiniteit met een digitale transformatie binnen een gemeentelijke organisatie.
Weging: 25 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Een coachende leider
Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk)
Van nature analytisch ingesteld
Een verbinder
Proactief
Een persoon met een ‘technology adapted lifestyle’
Stressbestendig
Een doorpakker
Accuraat
Goed in plannen en organiseren
Professioneel
oplossingsgericht
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht