Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
WXL Inkomensconsulent
 
Sluitingsdatum
2018-04-20 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Van 1-6-2018 t/m 31-8-2018   |   Optie verlenging: 8 x 3 maanden 
€0 - €60 per uur   |   Sociale zaken & Werkgelegenheid   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 1 
 
 
 
Planning
Start publicatie 12-04-2018 17:00 
Vragen stellen tot 15-04-2018 18:00 
Beantwoording vragen 16-04-2018 18:00 
Offerte indienen tot 20-04-2018 12:00 
Start beoordeling 20-04-2018 12:00 
Verwachte gunning 07-06-2018 00:00 
 
 
 
Kerntaken zijn: 
het toeleiden van werkzoekenden naar werk;
het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;
het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;
 
De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Werk & Handhaving, Inkomen (Front-Office) en Inkomen (Back-Office).
 
Wij zijn op zoek naar twee kandidaten voor de  functie van Inkomensconsulent team Inkomen (front-office en back-office). Verwacht wordt dat de kandidaten alle werkzaamheden binnen de inkomensteams kunnen verrichten. 
 
De functie
Binnen de afdeling Werk en Dienstverlening is ruimte voor de functie van inkomensconsulent met als taken:
Het afhandelen van bijstandsaanvragen (Algemene bijstand, Bijzondere bijstand en IOAW).
            De volgende deeltaken zijn daarbij te onderscheiden:
            *           het beoordelen van de aangeleverde administratief compleet zijnde aanvragen op relevante juridische en maatschappelijke aspecten
            *           het voeren van gesprekken met cliënten met als doel
            -           het verkrijgen van verdere informatie teneinde een gefundeerde mening te kunnen vormen i.v.m. het afhandelen van de aanvraag
            *           het weergeven van de bevindingen in een rapportage na eventueel extern ingewonnen advies en het nemen van een besluit
 
-           Het afhandelen van onderzoeken m.b.t. de rechtmatigheid van uitkeringen, omvattende
            *           het op juistheid controleren van door cliënten in het kader van heronderzoeken aangeleverde gegevens
            *           het vastleggen van de consequenties v.w.b. het recht op c.q. de hoogte van de uitkering in een rapportage en beslissing na eventueel extern ingewonnen advies
            *           het opleggen van maatregelen
             *           het uitvoeren van (fraude-)verificatieonderzoeken middels een huisbezoek
-           *           het stimuleren en motiveren van cliënten richting arbeidsmarkt middels toepassing van het incentive- en maatregelenbeleid
            *           het voeren van overleg op cliëntniveau, zowel intern als met externe instanties in relatie tot verstrekking van uitkeringen
 
-           Het terugvorderen van uitkering bij de cliënt en het verhalen van uitkering bij derden, inhoudende
            *           het nemen van een herzieningsbesluit, het vaststellen van de vordering en het treffen van een terugbetalingsregeling met cliënt
            *           het vaststellen van de wettelijke onderhoudsplicht en het berekenen van de onderhoudsbijdrage
 
 
-           Overige werkzaamheden, waaronder
            *           het doorverwijzen van cliënten bij eventuele materiële en immateriële problemen
            *           het uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoek na beëindiging van de uitkering (beëindigingonderzoeken)
            *           het uitvoeren van door derden gelegd beslag op een uitkering
 
Afhankelijk van de plaatsing in front- of backoffice zal het definitieve takenpakket worden vastgesteld.
 
 
Kandidaatomschrijving
Ervaring met soortgelijke werkzaamheden en een goede kennis van de office pakketten, Civision-Sam(lenlevingszaken), Xential en Verseon vormen een pré evenals goede kennis van de betreffende wet- en regelgeving, alsook de beleidsregels en verordeningen geldend binnen de gemeente ’s-Hertogenbosch.
 
 
 
minimaal opleidingsniveau
afgeronde HBO opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening of een gelijkwaardige opleiding (afgesloten met diploma) . 
Minimale werkervaring
Minimaal 5 jaar werkervaring in de functie van Inkomensconsulent. De afgelopen 5 jaar (vanaf 2013) moet aaneensluitend (!!) gewerkt zijn in de functie van Inkomensconsulent. 
Schriftelijke referenties
Als bijlage meesturen schriftelijke referenties van minimaal de laatste twee opdrachten (als bijlage bijvoegen, dus niet alleen de namen van degene die referenties kan geven) 
Minimal competenties
Aantoonbare ervaring met: - Het afhandelen van en besluiten op aanvragen in het kader van de Participatiewet en IOAW. - Het afhandelen en besluiten op mutatieonderzoeken - Het afhandelen en besluiten op beëindigingsonderzoeken - Het voeren van klantgesprekken - Het voeren van klantgesprekken in het kader van een eerste melding voor een uitkering (Dit moet blijkenn uit een referentie. Zonder referentie wordt niet aan deze eis voldaan). - Het uitvoeren van huisbezoeken 
startdatum 
Kandidaten moeten uiterlijk 1 juni 2018 beschikbaar zijn voor 32 tot 36 uur per week 
Uurtarief
Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen: • In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen. • Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CBS indexcijfer. 
Gevraagde documenten
aanleveren na gunning 
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
VOG
 
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 10 %
 
 
Gewenste opleidingsniveau 
afgeronde HBO opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening
ja (5 %)
nee (1 %)
Weging: 5 %
 
 
Gewenste werkervaring
gewenste werkervaring als Inkomensconsulent
5 tot 8 jaar (1 %)
meer dan 8 jaar (10 %)
Weging: 10 %
 
 
Civision Samenlevingszaken
Aantoonbare ervaring met Civision Samenlevingszaken
ja (10 %)
nee (1 %)
Weging: 10 %
 
Verseon
Aantoonbare ervaring met Verseon 
ja (10 %)
nee (1 %)
Weging: 10 %
 
 
Lokaal beleid 
Aantoonbare kennis en ervaring met lokaal beleid (referentie vereist, zonder referentie krijgt u maar 1% van de score). 
ja (10 %)
nee (1 %)
Weging: 10 %
 
 
Klantgesprekken
Aantoonbare ervaring met klantgesprekken in het kader van de eerste melding voor een bijstandsuitkering (referentie vereist, zonder referentie krijgt u maar 1% van de score)
ja (20 %)
nee (1 %)
Weging: 20 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In gesprek komt relevante werkervaring en motivatie aan de orde
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht