Beschrijving
Startdatum 02-07-2018
Einddatum 28-06-2019
Optie tot verlenging ja
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
Ben jij een ervaren professional met kennis en ervaring op het gebied van bouw en vastgoed? Wil jij graag jouw steentje bijdragen aan de complexe huisvestingsopgave van de grootste en meest zichtbare organisatie van Nederland? De sector Huisvesting zoekt een Adviseur Huisvesting Businesscases.
Doelstelling
De vorming van de Nationale Politie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de Sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.
Nadere informatie omtrent de opgave waarvoor de Sector Huisvesting staat, kan worden gevonden via de link naar de Bouwcampus.
Verantwoordelijkheden
Als Adviseur Huisvesting Businesscases voer je een breed pallet aan werkzaamheden uit die leiden tot of onderdeel zijn van de initiatiefase van huisvestingsprojecten. Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden is er contact met de uiteindelijke gebruikers van het vastgoed, gemeenten, projectontwikkelaars en vastgoed aanbieders. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van onderzoeksopdrachten, business cases en reality checks voor nieuwe of te onwikkelen locaties, je gebruikt hierbij de formats die door de politie gehanteerd worden.
Vakmatige taken
Opstellen van onderzoeksopdrachten en business cases en uitvoeren van reality checks voor nieuwe of te ontwikkelen locaties.
Beheren, analyseren, evalueren en optimaliseren van formats, rekentools, onderzoeksopdrachten en business case modellen.
Ontwikkelen van onderdelen van het vakgebied, waaronder methodes en technieken.
Bevorderen van de deskundigheid van collega’s door specialistische kennis en vaardigheden over te dragen.
Leidinggevende taken
nvt.
Contacten
Je gaat werken binnen team Ruimtemanagement onderdeel van de sector Huisvesting, je komt te werken binnen het team dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van businesscases en reality checks (ongeveer 6 medewerkers). Je onderhoudt contacten met collega's binnen de sector Huisvesting van de teams projectmanagement, technisch beheer en het uitvoeringsprogramma. Daarnaast is er tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden contact met de uiteindelijke gebruikers van het vastgoed, gemeenten, projectontwikkelaars en vastgoed aanbieders.
Inzet in de lijn of project
Je wordt ingezet in de initiatiefase van huisvestingsprojecten.
Opleiding
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding, een afgeronde WO opleiding is een pré, in de richting van Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde of Economie.
Werkervaring
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig opstellen van business cases, haalbaarheidsstudies en / of vastgoedvraagstukken in de initiatieffase.
Competenties
Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en je hebt laten zien deze ontwikkelingen te kunnen vertalen naar bouw- en vastgoedactiviteiten.
Analytisch vermogen, scheiden hoofd- en bijzaken, structureren van gegevens.
Zeer goede communicatieve vaardigheden (woord en schrift).
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Eis 1:
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
Eis 2:
In de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar relevante werkervaring als Adviseur Huisvesting of
gelijkwaardige rol in een aantoonbaar politiek bestuurlijk gevoelige organisatie.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk te zijn toegelicht in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 3:
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde of Economie of gelijkwaardig.
Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer diploma is behaald. Bij het niet benoemen of diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 4:
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
Overtuigingskracht
Resultaatgericht
Systeemdenken
Organisatie sensitiviteit
Politiek bestuurlijke sensitiviteit
Besluitvaardigheid
Netwerkvaardigheid
Probleemanalyse
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens
het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de
uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding
opnieuw beoordeeld worden.
Gunningscriteria (wensen)
70 %
In de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig opstellen van business cases, haalbaarheidsstudies en / of vastgoedvraagstukken in de initiatieffase voor grotere (non-profit) organisaties met minimaal 50 objecten of locaties.
Puntenverdeling:
Minder dan 5 jaar: 0/5
Tussen de 5 en 8 jaar: 3/5
8 jaar en meer: 5/5
Benoem in de toelichting goed het aantal objecten of locaties en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj) incl organisaties.
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en leidt tot puntenaftrek.
20 %
Wens 2:
Toelichting op Wens 1: Kandidaat heeft te maken gehad met diverse stakeholders (zowel in- als extern) met verschillende belangen. Deze ervaring is opgedaan in een grootschalige organisatie met complexe/langdurige besluitvormingsprocessen.
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de motivatie aan in welke mate ervaring
met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit de werkervaring, zoals
bovenstaand benoemd, blijkt.
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze
toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 =
slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en leidt tot puntenaftrek.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
10 %
Wens 3:
Aantoonbaar kennis van en ervaring met de laatste ontwikkelingen op het gebied van
vastgoed en aantoonbaar deze ontwikkelingen kunnen vertalen naar bouw- en
vastgoedvraagstukken.
Planning
Start publicatie 20-04-2018 00:00
Einddatum vragen 25-04-2018 17:00
Beantwoording vragen 26-04-2018 23:59
Sluiting publicatie 01-05-2018 17:00
Beoordeling offertes (vanaf) 02-05-2018 00:00
Verwachte terugkoppeling 04-05-2018 23:59
|