Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000037
 
Opdracht
Projectleider Inrichting en Realisatie Facilitaire Services, 40 u per wk
 
Sluitingsdatum
2013-10-18 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Startdatum 01-11-2013
Verwachte einddatum 31-05-2014
Optie tot verlenging Vooralsnog niet van toepassing
Aantal uren per week 40 uur
 

Opdracht omschrijving
Voor de inrichting en realisatie van de sector Facilitaire Services, zijn wij op zoek naar een Projectleider Inrichting en Realisatie Facilitaire Services. Het betreft een functie als tijdelijke vervanging van een van de huidige projectleiders.

De projectleider is verantwoordelijk voor een effectieve en efficiënte inrichting en realisatie van de afdeling FS (zoals hierboven beschreven), binnen de visie, kaders en uitgangspunten zoals inmiddels geformuleerd. De Projectleider geeft direct sturing aan een of meerdere deelprojectleiders en indirect aan de projectgroepen zoals die zijn samengesteld.

De projectleider is daarnaast binnen Noord Oost Nederland (Utrecht, Flevoland, Gelderland, Overijssel, Groningen, Friesland, Drente) en binnen de Landelijke Eenheid en de IV organisatie eindverantwoordelijk voor de FM prestaties en resultaten in de going concern. Hij geeft direct leiding aan meerdere liaisons FM en indirect aan een collectief van medewerkers waarvan het karakter van de werkzaamheden van leidinggevende, uitvoerende en beleidsondersteunende aard is. Hij stuurt op de financiële resultaten van de eenheid en bewaakt de uitvoering van het jaarplan. Hij is de verbindende schakel tussen Directie en Teams, tussen beleid en uitvoering, en visa versa.


Doelstelling
Met ingang van 1 januari 2013 is de Nationale Politie een feit. De bedrijfsvoeringsonderdelen (HR, Finance, Facility Management (FM), Communicatie en Informatievoorziening) bestaan uit 2 onderdelen : een directie en een dienst. De diensten zijn ondergebracht in het Politiedienstencentrum (PDC). De directies maken onderdeel uit van de korpsstaf.

De directie FM is verantwoordelijk voor de vorming van FM-beleid en het ontwikkelen van richtlijnen en normen voor de uitvoering op het FM-domein. De directie ziet toe op de uitvoering en de realisatie van het vastgestelde FM-beleid door de dienst FM welke bestaat uit geconcentreerde en gedeconcentreerde activiteiten.

De dienst FM in het PDC is op basis van expertisegebieden en geografie georganiseerd en levert diensten en producten aan het korps op alle locaties in Nederland. De dienst FM bestaat uit de afdelingen FM Informatie, Analyse en Rapportage, Facilitaire Services (FS), Huisvesting, Producten- en Dienstenmanagement en Inkoop. De totale omvang van de dienst na realisatie van de inrichtingsplannen bedraagt rond de 1.900 FTE.

Facilitaire Services is driemaal als Sector op basis van geografische indeling georganiseerd. Elke Sector bestaat uit meerdere eenheden waarbinnen enkele teams Regionale Facilitaire Services, 1 logistiek team en 1 team bedrijfsadministratie werkzaam zijn. Daarnaast kent elke sector een specifiek team  (DIV, Politie-uitrusting en Voer- en Vaartuigen). Voor Noord Oost Nederland is dat Politie Uitrusting.

De regionale afdelingen Facilitaire Services vormen de basis voor de facilitaire ondersteuning aan de operatie in de regionale eenheden, de landelijke eenheid, de (staf) Korpsleiding en het PDC. De afdelingen zijn qua personele omvang de grootste afdelingen binnen de dienst FM en bevatten in totaal na realisatie van de inrichtingsplannen ruim 1.600 FTE. De afdeling is voornamelijk gedeconcentreerd georganiseerd.

Resultaatverantwoordelijk
Ja, voor het eigen project en voor going concern binnen de toegewezen sector.

Vakmatige taken
Zie bovenstaande beschrijving.

Organisatorische / leidinggevende taken
Zie bovenstaande beschrijving.

Contacten (zowel in- als extern)
Contacten op strategisch en tactisch niveau met verschillende vertegenwoordigers uit de eenheden, andere onderdelen binnen het PDC en de directies. Daarnaast eventueel contact met ketenpartners.

Inzet in de lijn of project?
Project en lijn

Opleiding
Een afgeronde erkende HBO/WO opleiding facilitaire / bedrijfskundige / relevante economische richting is een harde eis.

Kennis en ervaring
- Minimaal 5 jaar (± fulltime) relevante werkervaring in soortgelijke strategische functies binnen het facilitair bedrijf van een complexe (ambtelijke) instelling of vergelijkbaar complexe onderneming in de afgelopen 10 jaren is een harde selectie eis.
- Aantoonbare relevante werkervaring met veranderprocessen op strategisch niveau bij grote organisaties.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Facility Manager / Projectmanager / Verandermanager (op tactisch niveau) binnen een gelijkwaardige organisatie als de politie.
- Aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie binnen het domein Openbare Orde en Veiligheid is een pré.

Competenties
- Systeemdenken
- Organisatiesensitiviteit
- Visie, innovatieve en realistische oplossingen aandragen
- Zelfstandig weloverwogen besluiten kunnen nemen
- Sterke teamspeler


Interne planning / afspraken

Intakegesprekken
De gesprekken met de top 3 kandidaten vinden op donderdag 24 oktober 2013 tussen 14:00 - 17:00 uur plaats. Uw kandidaat dient op deze dagen en tijden beschikbaar te zijn voor twee gesprekken. Wij verwachten dat de eindselectie spoedig na het laatste gesprek plaats zal vinden.

Verwachte datum terugkoppeling
25-10-2013


Gunningscriteria

Beoordeling / Sortering

Prijs / Kwaliteit verhouding
Gewicht van prijs: 25 %
Gewicht van kwaliteit: 75 %

Uitleg gunningscriteria
Top 3

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (emvi) wordt de top 3 van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende 3 CV’s (kandidaat 4 t/m 6) beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De emvi komt als volgt tot stand:
(kwaliteitsscore * weging kwaliteit) / (prijs * weging prijs) = de totaalscore

Aanvullende informatie
Graag informeren wij u dat wij deze vacature momenteel ook intern open hebben staan. Bij gebleken geschiktheid en plaatsing van een interne medeweker (dit is een medewerker van de politie), zijn wij genoodzaakt deze aanvraag voor de externe markt in te trekken.

Nadrukkelijk verzoeken wij u telefonisch geen contact op te nemen met de politie om vragen te stellen inzake deze vacature.

Vragen kunnen uitsluitend in de marktplaats applicatie worden voorgelegd. Alle leveranciers worden vervolgens door middel van de nota van inlichtingen, 1 à 2 dagen na sluiting van de vragenperiode, in de marktplaats applicatie op de hoogte gesteld van de antwoorden op deze vragen.

Referenties: Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van een eerdere tewerkstelling. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de tewerkstelling, het aantal uren per week, de precieze opdracht en het resultaat van de tewerkstelling alsmede een nauwkeurige omschrijving van de taken en de verantwoordelijkheden van de kandidaat en de producten, werk- en kennisgebieden waarop de kandidaat is ingezet. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in z’n algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een gesprek.

Indien bij de selectie-criteria gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dienen kandidaten de originele gewaarmerkte diploma’s en/ of certificaten tijdens een intakegesprek (uiteraard alleen in het geval een kandidaat wordt uitgenodigd) ter kennisgeving te kunnen aantonen. Kunnen kandidaten dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is afwijzing het gevolg.

Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet door de politie voor vergoeding in aanmerking komt.

De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat inschrijvers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde overeenkomst. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief beïnvloeden en anderszijds praktisch niet toepasbaar zijn.


Tarief
Geen limieten


Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2013 tot en met 31 mei 2014 op basis van 40 uur per week. Het contract kan optioneel worden verlengd.



Eisen??

Voeg het CV van de aangeboden kandidaat toe. Indien het CV van de kandidaat niet is bijgevoegd bij uw aanbieding, dan wordt uw inschrijving terzijde gelegd.??

Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding facilitaire / bedrijfskundige / relevante economische richting is een harde eis. Een kopie van het behaalde examendiploma dient te worden bijgevoegd bij uw aanbieding.?

Minimaal 5 jaar (± fulltime) relevante werkervaring in soortgelijke strategische functies binnen het facilitair bedrijf van een complexe (ambtelijke) instelling of vergelijkbaar complexe onderneming in de afgelopen 10 jaren is een harde selectie eis. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van u / uw kandidaat.


Wensen

 

30 % Aantoonbare relevante werkervaring met veranderprocessen op strategisch niveau bij grote organisaties. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van u / uw kandidaat.

30 % Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Facility Manager / Projectmanager / Verandermanager (op tactisch niveau) binnen een gelijkwaardige organisatie als de politie. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in
het CV van u / uw kandidaat.

15 % Aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie binnen het domein Openbare Orde en Veiligheid is een pré. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van u / uw kandidaat.

25 %Stuur in Word of PDF-formaat een toelichting van minimaal 1 objectieve referentie (niet ouder dan 3 jaar) mee. Let expliciet op het volgende:

Geef in de toelichting duidelijk aan dat het om een gelijkwaardige opdracht gaat, waarbij de periode, de functie, de opdrachtformulering, de taken, verantwoordelijkheden en behaalde resultaten duidelijk naar voren komen. De referentie moet tevens een contactpersoon + telefoonnummer bevatten van de direct leidinggevende.

De kandidaat geeft bij het meesturen van de referentie akkoord dat de referenties mogen worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van de politie.



Planning

Start publicatie 09-10-2013 00:00 
Vragen stellen tot (NVI) 11-10-2013 12:00 
Beantwoording vragen 14-10-2013 23:59 
Offertes indienen tot 18-10-2013 12:00 
Beoordeling offertes (vanaf)21-10-2013 00:00 
Verwachte terugkoppeling25-10-2013 23:59

 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht