Generieke hoofdtaken
- Volgt ontwikkelingen in relatie tot het vakgebied gerelateerd aan concern- en bedrijfs- kernfunctiebrede belangen. Vertaalt deze ontwikkelingen in richtinggevende alternatieven en hanteerbare oplossingen en bereidt beleidsbeslissingen voor.
- Analyseert een aangedragen of gesignaleerd probleem/wens en doet zo nodig nader onderzoek.
- Beschrijft en stelt kaders vast waarbinnen de oplossingsrichting moet worden gezocht en stemt af met de opdrachtgever. Maakt een plan van aanpak.
- Doet onderzoek en draagt oplossingen c.q. verbetervoorstellen aan. Bespreekt advies / voorstel met de opdrachtgever.
- Zorgt voor draagvlak en inbedding van de oplossingsrichting.
- Legt vanuit het eigen vakgebied verbanden en relaties naar andere vakgebieden. Volgt ontwikkelingen binnen het vakgebied t.b.v. de eigen professionaliteit.
- Vertegenwoordigt de afdeling als specialist op het vakgebied in overlegsituaties.
- De medior communicatieadviseur stelt kaders op voor de communicatie rond producten, processen en projecten.
- De adviseur draagt verantwoordelijkheid voor de vorm en de vertaling van de inhoud van alle communicatiemiddelen die worden ingezet.
Specifieke hoofdtaken
- Is in staat, om rekening houdend met de algemene kaders, het communicatie- jaarplan, in hoofdlijnen te vertalen in een adequaat communicatieplan voor deelprojecten.
- Zorgt voor een effectieve en efficiënte totstandkoming van de communicatieprojecten en thema’s(inclusief evenementen)die vallen binnen zijn aandachtsgebied.
- Coördineert productie van communicatiemiddelen, bewaakt de kwaliteit, het budget en legt financiële verantwoording af.