Beschrijving
Startdatum 11-6-2018
Einddatum 9-9-2018
Optie tot verlenging ja
Aantal uur per week 40,00
Aanvraagreden
Project
Aanvraag reden opmerkingen
betreft het opzetten van contractmanagement als onderdeel van de nieuwe regieorganisatie
Resultaatgebieden
De contractmanager legt de door leveranciers te leveren dienstverlening vast in concrete en meetbare (contractuele) afspraken waaronder service-levels. Daarbij worden de overeengekomen afspraken regelmatig getoetst op de aansluiting ervan op de doelstelling of vraag. Verder voert de contractmanager wijzigingen door in het dienstenportfolio dat van leveranciers afgenomen wordt.
De contractmanager is intern verantwoordelijk voor het beheren en bewaken van (uitputting van) contracten m.b.t. ICT diensten en producten.
De contractmanager werkt samen met Inkoop, en acteert binnen organisatiebrede kaders m.b.t. inkoop, leveranciersbeleid en dergelijke.
Werkzaamheden
het opzetten van contract en leveranciersmanagement binnen de organisatie,
verantwoordelijk voor het beheren en bewaken van (uitputting van) contracten m.b.t. ICT dienstverlening en producten,
verantwoordelijk voor het borgen, en toezien op het nakomen ervan, van de afspraken met de leveranciers,
het uitonderhandelen en afsluiten van contracten,
neemt besluiten over:
beleidsvoorstellen, analyses, (pré-)adviezen alsmede over de inbreng van de afdeling ICT in overlegsituaties met leveranciers
de kwaliteit van de door externe leveranciers geleverde dienstverlening en/of producten
keuzes op het gebied van de vastlegging van afspraken over ICT-dienstverlening bijvoorbeeld in de vorm van service levels en andere concrete en meetbare (contractuele) afspraken,
adviseert over (de toepassing van) de sourcing strategie en het leveranciersbeleid,
de werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de kaders van de organisatie met betrekking tot Inkoop, leveranciersbeleid en dergelijke,
relevante wet- en regelgeving alsmede het beleidsplan van Rijn en Braassem zijn van belang voor het verrichten van de werkzaamheden,
legt verantwoording af aan de teamleider Servicemanagement voor wat betreft de uitgevoerde analyses, opgestelde adviezen en beleidsvoorstellen, de kwaliteit van de sturing op de extern belegde ICT-dienstverlening en de ontwikkelingen daarbinnen.
Kennis en vaardigheden
heeft kennis van methoden en technieken op de gebieden ICT-Inkoop en leverancier- en contract management,
heeft kennis van licentie contracten en voorwaarden,
heeft kennis en ervaring met Europese Aanbestedingstrajecten,
heeft inzicht in het functioneren van het openbaar bestuur, de organisatie en de daarmee samenhangende besluitvorming,
heeft relevante kennis van ICT en methoden en technieken op de gebieden IT-planning, Service- en Project management,
afgeronde HBO opleiding op het gebied van Bedrijfskunde of Informatica,
heeft ruime ervaring met implementatie van cloud diensten zoals, hosting, werkplekconcepten, telefonie en connectiviteit.
is klantgericht en sterk in het leggen en onderhouden van contacten,
toont politieke sensitiviteit en organisatiebewustzijn,
is zakelijk en professioneel ten aanzien van verwezenlijken van doelstellingen,
beschikt over analytisch vermogen,
heeft binnen een ambtelijke omgeving commerciële affiniteit,
is in staat om een lange termijn visie tot uitvoer te brengen.
|