Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Interim Procesmanager Complex Initiatieven
 
Sluitingsdatum
2018-06-15 00:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving
Van 24-6-2018 t/m 1-1-2019
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Projectmanagement en projectondersteuning
Uren: 36 per week
 
 
Opdrachtomschrijving
T.b.v. een taak verschuiving is per direct een ervaren proces/projectmanager nodig in het cluster Gebieds- en Relatiemanagement. Aan u het verzoek te onderzoeken of u binnen uw organisatie een passen de oplossing hebt. Indien u medewerkers heeft die voldoen aan de onderstaande omschrijving en vrij kunt maken voor deze taak, ontvangen wij hiervoor graag vrijblijvend een aanbieding. In nadere te voeren gesprekken zal een uiteindelijke keuze worden gemaakt uit de aangeboden personen. Deze gesprekken zijn uiteraard op eigen kosten en risico.
 
 
In de rol als procesmanager 
Je bent in staat om grootschalige en/ of complexe cluster- en vakoverschrijdende (aan)vragen/opdrachten te beoordelen en op tactisch niveau uit te zetten, te begeleiden en te sturen. Dit alles gericht op een goede samenwerking met de initiatiefnemer. Door goede interne relaties wikkelen we benodigde procedures vlot af (bijvoorbeeld in het kader van bestemmingsplan, vergunningen, subsidies etc.). Hierbij hoort ook de bestuurlijke afstemming die onderdeel uitmaakt van het proces. Je treedt op als accountmanager voor bedrijven of instellingen. Je signaleert en doet voorstellen voor verbetermogelijkheden vanuit de in- en externe overzichtsrol en helpt om deze verbeteringen ook door te voeren. 
 
Je vervult een spilfunctie in de contacten met een aantal van de grotere bedrijven en instellingen en behandelt complexe vraagstukken. Deze vraagstukken kunnen zowel bij externe initiatiefnemers als binnen de organisatie van de Gemeente vandaan komen. In deze functie is het procesmanagement van kostenverhaal plichtige initiatieven met af te sluiten anterieure overeenkomsten een groot onderdeel. Het betreft hier onder andere woningbouw initiatieven die van het begin tot aan de oplevering aangestuurd en begeleid moeten worden. Bij deze projecten behoord ook een lopende onteigeningszaak in het centrum van Hoofddorp “Concourslaan”  Je bent hierin een echte netwerker en kunt inschatten op welk moment je bepaalde onderdelen uit de organisatie als adviseur/uitvoerder moet inzetten om het proces verder te brengen. Je kunt de balans vinden tussen bestuurlijke wensen en het managen van verwachtingen in het spel tussen college en raad. Je kunt operationeel aansturen, tactisch (onder)handelen, en bent in staat om dat te reflecteren ten behoeve van strategische ontwikkelingen. Je vraagt door om de vraag achter de vraag boven water te halen. Je hebt inzicht hoe processen (kunnen) verlopen en je kunt hiermee omgaan. In de functie van procesmanager heb je geen hiërarchische zeggenschap. Dat weerhoudt je er niet van om resultaten te boeken. Je werkt proces- en soms projectmatig in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je handelswijze is onafhankelijk en je kunt doortastend opereren in een omgeving met veel onzekerheden. Gebiedsmanagers, lijnmanagers, projectmanagers, collega’s van alle andere clusters en externe partijen zijn de partners waarmee je zaken afstemt. Je beschikt over een uitgebreid netwerk of je bent in staat dit op een korte termijn te realiseren. In dit bovenbeschreven krachtenveld voel jij je helemaal thuis.
 
 
 
Kandidaatomschrijving
Profielschets 
Academisch werk- en denkniveau, HBO+;
5 jaar werkervaring in het realiseren van klantinitiatieven en onderhouden van relaties binnen diverse kringen;
Ervaring in Onteigeningstrajecten en het spel tussen raad en college
kennis van de gemeentelijke eisen Haarlemmermeer m.b.t. GPR, RIH, Sociaal en het Gasloos Bouwen.
een manager die gemiddeld 20 complexe initiatieven of dossiers kan managen;
nadruk in de functie ligt op relatiebeheer met klanten en sturing van het processen, waarbij een algemene kennis van de vakgebieden, ruimtelijke ordening, vastgoed en civiele techniek vereist is; 
beschikt over aantoonbare bestuurlijk-politieke sensitiviteit;
maakt of schrijft mee aan nota’s en beantwoordt raadsvragen;
is in staat met beperkte middelen ook financieel in control te blijven bij de verschillende dossiers; 
werkt vanuit het perspectief van inwoners en ondernemers;
zorgt ervoor dat afgesproken resultaten behaald worden, waarbij je zonodig de tactiek en strategie tijdens het proces aanpast;
kennis van de systemen Verseon en Enterprise is een Pré
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht