Beschrijving
Startdatum: 18 juni 2018
Einddatum: 31 december 2018
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maanden
Uren per week: 36
Opdrachtomschrijving
De ambtelijke organisatie zoekt per direct een Adviseur/ Projectmanager met beleids- en adviesvaardigheden die de Leverancier rol vanuit de afdeling Automatisering en Informatiemanagement (A&I) inricht en invult aan het interne Programma Digitaal Werken (PDW).
Let op! Ervaring met beleids- en adviestaken is essentieel in deze rol.
Functieomschrijving
Als Adviseur/ Projectmanager ICT ben je vanuit de afdeling A&I verantwoordelijk voor het leveren van onderstaande diensten aan het PDW:
Opstellen van voorstellen, adviezen en rapportages voor management, bestuur en externe toezichthouders
Resources (interne- en externe functionarissen) vanuit A&I aan het PDW
Het conform afspraak leveren van technische oplossingen o.a. koppelingen met de verschillende basis registraties en backoffice systemen.
Je fungeert als “single point of contact” tussen de afdeling A&I en het PDW (visa versa), waarbij je de nodige contacten onderhoud met de verschillende projectleiders en de programmaleiding. Dit om ervoor te zorgen dat alles wat afgesproken is, in goede banen wordt geleid en geleverd kan worden. Voor de afdeling A&I ben je het escalatiekanaal (hiërarchisch) naar het PDW (en visa versa).
Communicatie vindt mede schriftelijk plaats in de vorm van advies geven en beleid schrijven waarvoor het van belang is dat de kandidaat ruime ervaring en plezier heeft hiermee.
Tevens ben je verantwoordelijk om de diensten en producten, die vanuit het PDW conform afspraak opgeleverd worden, in beheer te laten nemen door de afdeling A&I. Binnen de afdeling A&I werk je o.a. samen met de teamleider Infrastructuur & Servicedesk, teamleider Applicatiebeheer en de Incidenten- & Changemanager om te borgen dat alles binnen de gestelde kaders en bestaande processen in beheer kan worden genomen.
Vanuit de klantrol vertegenwoordig je de afdeling A&I binnen het PDW, hiervoor werk je o.a. samen met de teamleider Basis Informatie en de teamleider Informatievoorziening.
Je rapporteert aan de manager A&I.
Het betreft een tijdelijk project en kiezen daarom voor tijdelijke inhuur.
De opdracht loopt tot en met 31 december 2018 er is een mogelijkheid tot verlenging.
Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Kandidaatomschrijving
HBO+ werk- en denkniveau
Ervaring met advies- en beleidsmatige werkzaamheden
Vaardig om goede relaties te onderhouden met diverse stakeholders en relaties op diverse niveaus (operationeel, tactisch en strategisch)
Ervaring met ICT projecten binnen een gemeentelijke organisatie van een vergelijkbare omvang als de AA organisatie, op de volgende ervaringsgebieden:
Het fungeren als “single point of contact” en escalatiekanaal (hiërarchisch) vanuit een leveranciersrol aan een programma (visa versa).
In beheer nemen van diensten en producten binnen de gestelde kaders en bestaande processen.
klantrol vertegenwoordig vanuit een (ICT) A&I organisatie binnen een programma.
Meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare functie binnen de IT en/of project/ programmamanagement
Goede analytische en conceptuele vaardigheden
Zeer goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Klant- en oplossingsgericht
Competenties
Als Adviseur/ Projectmanager ICT beschik je over de volgende competenties:
Klantgericht
Resultaatgericht
Betrouwbaar
Communicatief vaardig
Initiatiefrijk
Stress bestendig
Hoofdzaken van bijzaken kunnen scheiden.
Samenwerken
Oordeelsvorming
Analytisch vermogen
Overtuigingskracht
Snel verbanden kunnen leggen
Ondernemend
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
De aanvang van de opdracht is per direct voor 36 uur per week.
Kandidaten die minder dan 32 uur beschikbaar zijn komen niet in aanmerking voor de opdracht.
|