Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Interim projectmanager materieelbestellingen
 
Sluitingsdatum
2018-06-22 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving

Verdere informatie;
Duur opdracht 3-6 maanden
Startdatum z.s.m. doch uiterlijk 15 juli a.s.
datum publicatie: 14 juni 2018 tot 22 juni 2018 10.00 uur

 

Als projectmanager Materieelbestellingen begeleid je een of meerdere projecten door de verschillende stadia van verwerving en introductie van het nieuwe (rail)materieel, onder verantwoordelijkheid van de programmamanager Materieelbestellingen. Je beheerst de balans tussen planning, scope, budget, kwaliteit, risico’s en benefits en bent het aanspreekpunt voor stakeholders en stuurgroep. Per projectfase werk je samen in een compact kernteam van projectmanager (jij), PMO, manager Techniek en de manager Aanbesteding/Implementatiemanager (afhankelijk van de projectfase). Vanuit dit team sturen jullie de projectgroep en verschillende werkgroepen aan. Je fungeert als adviseur naar de stuurgroep en de programmamanager materieelbestellingen.

De doorlooptijd van voertuigbestellingen van idee tot in dienst gestelde voertuigen beloopt als gauw 5-8 jaar. Van start tot en met ingebruikname van de voertuigen verandert het takenpakket dan ook afhankelijk van de projectfase (voorbereiding, aanbesteding, ontwerpverificatie, test, ingebruikname en garantieperiode).

Je bent in staat een langetermijnproces in een complexe omgeving te overzien. Je hebt affiniteit met techniek en vindt het leuk om met allerlei stakeholders (reizigers, monteurs, bestuurders, infrastructuur eigenaar, politiek) mogelijkheden te verkennen en hierbij tegelijk de scope, budget en opdracht te verankeren. Je houdt de lange termijn in zicht en bouwt tegelijk ook dossier en leerpunten op.

 
Voor deze functie zoeken we iemand met ruime ervaring in projecten in een multi-stakeholder omgeving. Hierbij hoort een opleidingsniveau van HBO + of WO, bij voorkeur in een technisch/bedrijfskundige richting. En daarbij aangevuld met:
-Tenminste 4-5 jaar ervaring op het gebied van projectmanagement;
-Aantoonbare ervaring in het opereren in een complex bestuurlijk veld;
-Aantoonbare ervaring met projectmatig werken en projectbeheersing in een technische omgeving;
-Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, minimaal op het niveau van effectieve operationele vaardigheid (C1);
-Ervaring met light rail infrastructuur en/of materieel is een pré;
-Ervaring met Europese Aanbestedingsprocedures is een pré;
-Certificering PRINCE2 Practitioner en/of IPMA B is een pré.
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht