Beschrijving
Startdatum: 17-09-2018
Einddatum: 31-12-2018
Optie tot verlenging: Ja
Uren per week: 32
Opdracht omschrijving
Als junior projectmanager word je vooral betrokken in teams van de grotere projecten.
Hier kan je als deelprojectleider verantwoordelijk zijn voor onder andere het opstellen van het PVE,
onderdelen in de plan- en bouwvoorbereiding, de risicomonitoring, specifieke organisatieonderdelen, gebruikersparticipatie of security.
In tweede instantie voer je zelfstandig kleinere projecten uit.
Je bent een enthousiast en leergierig vastgoed talent, die naast het uitvoeren van het werk in de projecten
ook graag een bijdrage levert aan het opbouwen van onze organisatie.
Ambitieus en flexibel, met natuurlijk overwicht, sterk analytisch vermogen en een gezonde dosis humor.
In ruil daarvoor bieden we je kansen en ontwikkelmogelijkheden.
Je werkt in een grote organisatie en realiseert je dat een korte klap soms een lange afstand moet afleggen.
Jouw hands-on mentaliteit en om kunnen gaan met weerstand en complexiteit is een vanzelfsprekendheid.
Evenals het goed kunnen samenwerken en gevoel hebben voor de omgeving en het maatschappelijk belang waarvoor de organisatie werkt.
Je draagt graag bij aan de grote opgave waarvoor we staan omtrent onze huisvestingsportefeuille in de projecten,
en aan het opbouwen van onze organisatie en in het bijzonder het team Projectmanagement.
Wij zoeken professionals die onder hoge druk snel het dynamische speelveld kunnen overzien,
zich onderwerpen vlot eigen weten te maken, en met een passende tactiek de juiste mensen weten te betrekken.
Als junior projectmanager straal je natuurlijk overwicht en leiderschap uit en kan je omgaan met weerstand en complexiteit.
Je hebt gevoel voor de omgeving en het maatschappelijk belang waarvoor de organisatie werkt.
Daarnaast beschik je over een sterk analytisch vermogen, ben je resultaatgericht, flexibel (geen 9-tot-5-mentaliteit)
en beschik je over een gezonde dosis humor.
De regio West betreft zo goed als de gehele linker helft van Nederland.
Dit betekent dat de werkzaamheden van Den Helder tot aan Terneuzen kunnen plaatsvinden.
Verantwoordelijkheden
Als deelprojectleider bijdrage leveren in grotere en complexe projecten.
In tweede instantie het zelfstandig uitvoeren van kleinere projecten.
Verbetervoorstellen aanleveren voor bestaande werkwijzen, processen en instrumenten.
Het monitoren van het juiste gebruik van de beleidsproducten en begeleidt de implementatie van nieuw beleid.
Het regisseren van de inhoudelijke samenwerking in de netwerken. Dit initiëren, bouwen en onderhouden op eigen werkveld en niveau.
Doet de operationele sturing en maakt resultaatgericht uitvoeringsafspraken.
Opleiding
Je hebt een afgeronde WO opleiding met minimaal 2 jaar werkervaring (of HBO opleiding met minimaal 5 jaar werkervaring)
in de richting van Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde, Civiele Techniek of gelijkwaardig.
Werkervaring
Op WO niveau minimaal 2 jaar aantoonbare relevante werkervaring in projecten
Op HBO niveau minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in projecten
De relevante werkervaring betreft het zelfstandig werken in projecten, het aansturen en realiseren van kleinere projecten,
managen van besluitvorming in projecten en werken in politiek-bestuurlijk complexe omgevingen.
Een pré is kennis of ervaring met moderne bouworganisatievormen en het op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het vakgebied
en dit kunnen vertalen naar het eigen werk.
Competenties
Vakkennis: Kennis hebben van, en kunnen toepassen van, relevantie wet- en regelgeving en inhoudelijke kennis en vaardigheden omtrent projectmatig werken (als Prince2).
Organisatiesensitiviteit: speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
Organisatievermogen: bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties en tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaatsvinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt daar waar nodig de plannen en opzet bij.
Overtuigingskracht: toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van en bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën.
Probleemanalyse: signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.
Samenwerken: heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
Initiatief: signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
Klantgerichtheid: herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daar op in.
Leervermogen: is alert op nieuwe informatie. Maakt zich meester van nieuwe kennis en past deze effectief toe voor de eigen functie.
Coachen: Daar waar van toepassing en in het kader van kennisdelen, verkent de ontwikkelbehoeften van teamleden en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en hen verder te ontwikkelen.
|