Beschrijving
Startdatum: 12 augustus 2018
Einddatum: 31 januari 2019
Optie tot verlenging: 3 x 1 maand
Uren: 8-24 uur / week (360 totaal)
Opdrachtomschrijving
Projectleiding en deelname van de werkgroep I&A en dienstverlening voor de herindeling in oprichting,
zodat uitvoering van de taken op het gebied van Burgerzaken en gegevensuitwisseling per 1 januari 2019 kunnen worden uitgevoerd.
In de 1e helft van 2018 heeft er een aanbesteding plaats gevonden voor een nieuw Burgerzakensysteem en systeem voor gegevensuitwisseling.
Deze systemen zullen onder leiding van de projectleider in samenwerking met de organisatie en leverancier geïmplementeerd worden en de informatiehuishouding dient geharmoniseerd te worden.
Kandidaatomschrijving
We zoeken een projectleider met aantoonbare recente ervaring met het implementeren van een systeem voor burgerzaken en gegevensuitwisseling bij de gemeentelijke overheid.
Deze ervaring dient aangetoond te worden met een opdrachtgeversverklaring van een of meerdere afgeronde eerdere opdracht(en).
Wij verwachten een flexibele beschikbaarheid, variërend van 8 tot 24 uren per week gedurende de opdracht.
De taken van de projectleider zijn:
1. Het opstellen van een projectplan in samenwerking met de leverancier van de systemen.
2. het inplannen en organiseren van de werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd voor de fusie geeffectueerd moet zijn.
3. aanspreekpunt en contactpersoon voor realisatie van technische koppelingen en gegevensuitwisselingen.
4. aanspreekpunt zijn van de functioneel applicatiebeheerder(s).
5. het organiseren van de proefconversie, inclusief de controle en acceptatie.
6. het organiseren van de definitieve conversie, inclusief controle en acceptatie
7. het organiseren van de opleidingen en het opleidingsmateriaal van en voor de medewerkers
8. het communiceren, op de hoogte houden en betrekken van de medewerkers uit de huidige drie organisaties bij dit project.
9. het aanspreekpunt zijn voor de leverancier, de RVIG en de werkgroepen I&A en dienstverlening.
10. De regie op en de voortgang van het project structureel bewaken en indien knelpunten zich voordoen deze signaleren en binnen de beschikbare middelen proberen op te lossen.
Eisen
Werkervaring
Op cv aantoonbaar in de afgelopen 6 jaar, 5 jaar werkervaring op het gebied van projectleiding binnen de gemeentelijke overheid.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar in de afgelopen 5 jaar, 3 jaar ervaring met implementatie van een burgerzaken- en gegevensuitwisselingssysteem.
Referentie vereist
Ervaring
De kandidaat dient ervaring te hebben in een gemeentelijke fusie omgeving.
Referentie vereist
|