Beschrijving
Startdatum: 8 oktober 2018
Einddatum: 30 september 2019
Optie tot verlenging: ja, 1 x 12 maanden
Uren per week: 24
Opdracht omschrijving
De veranderingen in de maatschappij en het werkproces van de organisatie vragen om een robuuste, flexibele en efficiënte huisvesting met de juiste ICT voorzieningen.
Een huisvesting die niet alleen de organisatie en processen van vandaag faciliteert, maar een werkomgeving die flexibel is
en in staat veranderingen in het werkproces te blijven faciliteren zonder grote aanpassingen in het portfolio en / of door middel van verbouwingen.
Kortom: “een professionele inzet van huisvesting voor de organisatie met een effectieve en efficiënte huisvestingsportefeuille”, het hoofddoel zoals geformuleerd in het Strategisch Huisvestingplan (SHP).
Aan het SHP wordt invulling gegeven door de Sector Huisvesting.
Binnen de sector is het Uitvoeringsprogramma Huisvesting opgericht als kwartiermakers functie;
het verbindt en levert waar nodig extra capaciteit in de Sector én aan de andere functies bij de overige afdelingen, die het huisvestingsproces ondersteunen / uitvoeren.
Het Uitvoeringsprogramma Huisvesting heeft de taak om regie te voeren op, coördinatie te verzorgen ten aanzien van en een versnelling te realiseren in:
- Het vertalen van beleid naar concrete toepassingen (uitvoeringsplannen), dan wel het opstellen van uitvoeringsbeleid;
- Het ontwikkelen van processen en instrumentarium;
- De implementatie van de huisvestingsplannen;
- Het ontwikkelen (kwantitatief en kwalitatief) van de huisvestingsorganisatie binnen het PDC.
Binnen het Uitvoeringsprogramma wordt – in lijn met bovenstaande taken - een drietal deelprogramma’s onderscheiden:
Implementatie Huisvestingsplannen
- Beleidsimplementatie en instrumentontwikkeling
- Ontwikkeling van de huisvestingsorganisatie
Vanuit het deelprogramma Beleidsontwikkeling en instrumentontwikkeling is het deelproject Informatiestrategie onderkend.
Als projectleider informatiemanagement ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de informatiestrategie voor de sector Huisvesting en stelt beleid op voor huisvestingsgerelateerde informatievoorziening en –beheer.
Doelstelling
Verbeteren van de sturing op en het managen van de informatiehuishouding specifiek voor huisvesting en vastgoed.
Komen tot het gewenste niveau in de informatiebehoefte voor de gehele sector Huisvesting.
Verantwoordelijkheden
Je bent in staat om in samenwerking met anderen tot een gestructureerde aanpak te komen ter uitvoering van de opdracht
Je bent in staat om binnen de Dienst FM en ICT je eigen weg te vinden
Je geeft operationeel sturing aan werkgroepen, die zijn samengesteld uit meerdere disciplines.
Je overlegt binnen de context van het project met stakeholders.
Je draagt zorg voor tijdige oplevering van alle producten vanaf start tot einde.
Vakmatige taken
Je brengt de huidige informatiestromen in kaart, alsmede de wijze waarop dit nu is ontsloten. Ook de waardering van deze informatie door de stakeholders breng je in beeld.
De informatiemanager stelt in nauwe samenwerking met stakeholders de informatiebehoefte vast (inclusief systemen), en voert een fit-gap analyse uit.
Je stelt een informatiestrategie op en zorgt voor de vaststelling ervan.
Op basis van de informatiestrategie stel je een plan van aanpak op om te komen tot het gewenste niveau van informatievoorziening.
Opleiding
Afgeronde HBO-/WO-opleiding in de richting van bedrijfskunde, bestuurskunde, informatiemanagement of vergelijkbaar.
Werkervaring
Aantoonbare ruime kennis en ervaring met projectmatig werken.
Aantoonbare ruime ervaring met werken binnen (Rijks) overheid.
De kandidaat heeft ervaring met vakgebieden zoals datamanagement, corporate governance, informatiemanagement, procesmanagement, projectmanagement.
De kandidaat heeft aantoonbare ervaring bij het opstellen van informatiestrategieën, en kan referenties van soortgelijke projecten aandragen.
Competenties
Organisatiesensitiviteit
Overtuigingskracht
Systeemdenken
Organisatievermogen
Politiek- bestuurlijke sensitiviteit
Netwerkvaardigheid
|