Beschrijving
Startdatum: 15-10-2018
Einddatum: 30-9-2019
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Uren per week: 36 (verdeeld over 4 of 5 werkdagen)
Opdracht omschrijving
De sector Huisvesting van de Dienst Facility Management,
richt zich op het optimaal faciliteren bij de realisatie van zijn huisvestingsbehoefte op functioneel, financieel en technisch gebied.
De sector Huisvesting is geconcentreerd ingericht, echter de medewerkers werken daar waar de projecten worden uitgevoerd.
Het Team Technisch Beheer heeft als doel het onderhouden en technisch in stand houden van de huisvestingsportefeuille.
De Dienst FM heeft Nederland verdeeld in drie verzorgingsgebieden, te weten Noord-Oost-Midden, Noord-West en Zuid.
Per verzorgingsgebied heeft team Technisch Beheer een regieteam ingericht voor het (laten) uitvoeren van het onderhoud aan de objecten; dit onder aansturing van een coördinator.
Je bent regisseur van de uitvoering van het planmatige onderhoud aan panden en -installaties, met name in de eenheid Rotterdam.
Jouw 'spelers' zijn de huisvestingmedewerkers van het team Facility Services, externe projectleiders en adviseurs, een Projectmanagement Ondersteuner, de Coördinator en de Technisch Adviseurs van team Technisch Beheer.
Het onderhoud jaarplan wordt opgesteld door je collega Technisch Adviseurs.
Je analyseert jouw jaarplan en in overleg met je collega's van team Technisch Beheer en van team Facility Services maak je een logische uitvoeringsclustering en -planning op gebouw en installatieonderdeel.
Je zorgt dat de uitvoerende facilitaire teams, decentraal opgesteld binnen regionale Teams Facilitaire Services de werkzaamheden binnen plan en budget uitvoeren, waar nodig ondersteund door extern in te huren flexcapaciteit.
Jij bent verantwoordelijk voor de aansturing van deze ‘flexpoolers’. Over de voortgang rapporteer je aan je eigen coördinator Technisch Beheer en aan de portefeuillehouder of themahouder huisvesting van team Facility Services.
Je functie is een mobiele functie, dat wil zeggen dat je overwegend in de eenheden zult werken, bij en met de regionale teams Facility Services.
Doelstelling
Het binnen planning en budget organiseren en realiseren van de jaarschijf Planmatig Onderhoud dat voortkomt uit het MJOP en eerste aanspreekpunt voor onderhoudswerkzaamheden van team Technisch Beheer.
Het jaarlijkse budget voor planmatig onderhoud in de genoemde eenheid bedraagt ca. 5 miljoen Euro.
Verantwoordelijkheden
Je beoordeelt en accordeert mutaties in het vastgestelde onderhoud jaarplan
Je bent verantwoordelijk voor de inhuur en de aansturing van externe uitvoeringscapaciteit; deze zogenaamde ‘flexpoolers’ die worden ingezet ter versterking van de uitvoeringscapaciteit van de teams Facilitaire Services.
Je signaleert tijdig (dreigende) knelpunten in de uitvoering van de jaarschijf Planmatig Onderhoud en zoekt actioef en in overleg met je collega's naar effectieve oplossingen daarvoor.
Je betrekt tijdig en op een zorgvuldige manier de kennis en ervaring in de FM-organisatie ten behoeve van een effectieve en efficiente uitvoering van de jaarschijf planmatig onderhoud.
Vakmatige taken
- ‘Mandjes’ maken: onderhoudsregels uit de jaarschijven Planmatig Onderhoud voor gelijksoortige gebouwonderdelen of installaties worden doelmatig samengevoegd tot één project en aanbesteed
- Werkverdeling: Op basis van beschikbare capaciteit van, en in overleg met de huisvestingcollega'svan het team Facility Services wijs je projectleiders toe aan de samengestelde onderhoudsprojecten.
- Het maken of laten maken van werkomschrijvingen, bestekken e.d.
- Advies en sturing m.b.t. het uitvragen en beoordelen van offertes Planmatig Onderhoud waaronder mini-competities en meervoudig onderhandse aanbestedingstrajecten.
- Voorbereiden van uitvoerings- en adviesopdrachten
- Advies en sturing met betrekking tot het organiseren van opleveringen
- Opstellen van voortgangsrapportages Planmatig Onderhoud
- Organiseren van voortgangsoverleggen en adviseren aan de coördinator Technisch Beheer en de portefeuillehouder of themahouder van het regionale team Facility Services over bijsturingsmaatregelen
- Advies en sturing op organiseren en actueel houden van technische documenten in de regionale huisvestingsarchieven (de pandgegevens worden primair door de teams Facility Services ontvangen en verwerkt).
Contacten
Je succes hangt af van de mate waarin je effectief samenwerkt met je collega's van Technisch Beheer (Technisch Adviseurs, Coördinator, Adviseurs Planmatig Onderhoud, Projectmanagement Ondersteuners,
Landelijke Contractmanagers) en met de huisvestingcollega's van het regionale team Facility Services, leveranciers en overige stakeholders. Naast een vakmens ben je een verbinder bij uitstek.
Opleiding
Minimaal een erkende en afgeronde HBO opleiding in technische richting.
Werkervaring
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider / opdrachtgever van technische onderhoudswerkzaamheden.
Minimaal 3 jaar aantoonbaar gewerkt met meerjarenonderhoudsplanningen en systemen.
Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van huisvesting en vastgoed.
Aantoonbare kennis van en werkervaring met de wettelijke kaders en richtlijnen t.a.v. het beheer van gebouwen.
Competenties
-Communicatief vaardig, zowel in woord als geschrift
-Initiatief
-Organisatie-sensitiviteit
-Klantgerichtheid
-Leervermogen
-Overtuigingskracht
-Probleemanalyse
-Samenwerken
-Inlevingsvermogen
|