Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Inkomensspecialist
 
Sluitingsdatum
2018-07-23 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum: 1-8-2018
Einddatum: 1-1-2019
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Uren per week: 36


Opdrachtomschrijving
 
Als Inkomenssspecialist heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. 
Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel om de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.
 
Als Inkomensspecialist voer je onderstaande werkzaamheden uit:
• het voeren van de regie over de inwonersaanvragen- en mutaties die uitsluitend inkomensgerelateerd zijn
• het voeren van het vervolggesprek op de werkintake over inkomen (indien van toepassing) op de leefgebieden financiën en wonen (huishouden)
• het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner
• het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid en verstrekt uitkering/inkomen afhandelen beëindigingsonderzoeken
• het beoordelen van individuele aanvragen bijzondere bijstand en verstrekken van uitkeringen BB
• het beoordelen van aanvragen categorale aanvragen bijzondere bijstand en verstrekken van uitkeringen BB
• het vullen van het uitkeringsdossier in Suite en opstellen van rapportages en beschikkingen
• periodiek heronderzoeken van rechtmatigheid van de uitkering
 

Kandidaatomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist met onderstaand profiel:

• HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
• minimaal 2 jaar werkervaring bij een sociale dienstverlener
• kennis van Schulinck, voorliggende voorzieningen, Suite en Suwinet
• kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
• je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
• alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag
• je beschikt je over uitstekende (motiverende) gesprekstechnieken


Eisen

Werkervaring
Minimaal 2 jaar werkervaring bij een sociale dienst in de functie van inkomensspecialist, opgedaan de afgelopen twee jaar.

Suite/GWS
Minimaal 2 jaar ervaring met het werken met Gws en zelfstandig vullen/muteren van uitkeringsdossiers, opgedaan in de laatste twee jaar.

Kennis en ervaring met werken bij de gemeente.

Beschikbaarheid
Je bent sowieso beschikbaar in augustus en september.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht