Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ116865
 
Opdracht
Adviseur inkoop en contracten
 
Sluitingsdatum
2018-07-22 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Zeeland
 
Beschrijving
Startdatum: 1-9-2018
Einddatum: 1-9-2019
Optie tot verlenging: ja, 1 x 12 maanden
Uren per week: 36


Als adviseur inkoop en contracten ben jij verantwoordelijk voor de contractvoorbereiding, –aanbesteding en –uitvoering richting verschillende marktpartijen op het eigen gebied.
Je bent onderdeel van het projectteam. Jij bepaalt de marktbenadering en stelt het inkoopplan op waarin de omvang, bijbehorende kaders, wensen en eisen op een juiste wijze zijn vertaald en zijn afgestemd op ontwikkeling in de markt.
Jij zorgt dat een contract wordt opgesteld, aanbesteed en beheerst. Dit doe je binnen kleine afgebakende projecten met een gering afbreukrisico (politiek/ bestuurlijk en/of technisch/ veiligheidkritisch).
Jij houdt bij of contracten volgens afspraak worden uitgevoerd. Jij adviseert over het waarborgen van de beheersbaarheid van het contract bij de totstandkoming ervan en ook tijdens de looptijd.
Je verricht controles en je voert systeem- en procestoetsen uit en/of stuurt deze aan. Jij hebt daarbij een signalerende en adviserende rol. (Dreigende) afwijkingen rapporteer je tijdig en op overzichtelijke wijze.
Ook kom je met een advies over passende beheersmaatregelen. Verder voer je (verplichte) meerwaardetoetsen en marktscans uit.
Het zwaartepunt van de uit te voeren werkzaamheden liggen bij deze functie gedurende de eerste periode op het gebied van contractadvies en –beheersing in de uitvoering.


Samen met anderen
Je bent hét aanspreekpunt binnen en buiten Rijkswaterstaat. Je werkt nauw samen met jouw projectteam en de opdrachtgever.
Je stemt af met opdrachtgever/ afnemer en opdrachtnemer/ leverancier over de inhoud van het contract.
Hierbij kun je de opdrachtnemer/ leverancier aanspreken op contractafspraken waarbij je altijd het doel van het contract voor ogen houdt.
Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van het inkoop- en contractmanagement/contracteringsproces en communiceer je hierover.

Elke dag beter
Je levert een bijdrage aan het verbeteren van jouw vakgebied. Dit doe je door jouw kennis up to date te houden en deze kennis in te zetten om de inkoop- en contracteringsprocessen binnen de organisatie te verbeteren.
Je levert een aantoonbare bijdrage aan de verbetering en standaardisering van inkoop en contractbeheersing proces binnen het project.
Je signaleert, analyseert ontwikkelingen die de uitvoering van het inkoop- en contractproces kunnen beïnvloeden en je adviseert hierover.
Verder deel je actief jouw kennis en ervaring op het vakgebied binnen het team. Tot slot is het borgen van kwaliteit van kennis een belangrijk aspect in jouw werk.


Functie-eisen

Werk- en denkniveau
• HBO - WO

Kennis en ervaring
• Je hebt aantoonbare kennis van UAV-GC, EMVI, ISO 9001, SCB, assetmanagement en relevante contractmodellen (met name D&C, prestatiecontracten, ingenieursdiensten-contracten).
• Je hebt basiskennis van risicomanagement, SE, projectbeheersing, kwaliteitsnormering en aanbestedingswetgeving.
• Je hebt kennis van de werkwijze aanleg en onderhoud in relatie tot het eigen werk.
• Je hebt kennis van de van toepassing zijnde informatiesystemen.
• Je hebt relevante ervaring (indicatief 1-3 jaar) op het gebied van uitvoeringscontracten.
• Je hebt adviseuropleiding of aantoonbare ervaring op het gebied van advisering.
• Je hebt vakinhoudelijke opleidingen op gebied van contracten en inkoop.


Meeste essentiële competenties
• Je bent resultaatgedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.
• Organisatiesensitiviteit
• Netwerken
• Analyseren
• Klantgerichtheid

 

 
Type opdrachtgever
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht