Beschrijving
Startdatum: 6-8-2018
Einddatum: 1-3-2019
Optie op verlenging: Ja, 2 x 3 maanden
Aantal uur per week: 36
Stadstoezicht
De medewerkers van Stadstoezicht zijn dienstbaar waar het kan, en treden op waar dat nodig is.
We denken en handelen van ‘buiten naar binnen’. We zijn een klantgericht team dat haar inwoners, ondernemers en instellingen centraal stelt.
Een team dat haar klanten goed en met respect behandeld, met hen meedenkt zonder onnodige lasten. Zo bouwen we samen aan een stad waar het goed wonen, leven, werken en recreëren is.
Stadstoezicht bestaat uit drie werkvelden die zich bezighouden met Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH):
Toezicht en Handhaving is actief en zichtbaar aanwezig in de openbare ruimte, voert adresonderzoeken uit, toetst onder andere evenementen en drank- en horecavergunningen.
Veiligheidsvergunningen houdt zich onder andere bezig met het verstrekken van vergunningen of ontheffingen op het gebied van drank- en horeca, APV en evenementen.
Het werkveld Juridische zaken zorgt voor de juridische afhandeling van geconstateerde waarnemingen, meldingen, bezwaren en beroepsprocedures.
Wie zoeken we?
Binnen het werkveld Juridische zaken werkt een aantal specialisten samen om de handhavingstaken juridisch correct uit te voeren.
Daarnaast levert het werkveld bredere juridische ondersteuning binnen het team. Het werkveld (bestaande uit de senior-jurist en 6 collega’s) werkt nauw samen met inwoners, ondernemers, instellingen en andere organisatieonderdelen.
Service- en resultaatgericht werken vinden wij belangrijk, net als betrokkenheid, probleemoplossend en aanspreekbaarheid.
Er wordt gewerkt met zelforganiserende teams en er wordt verwachten dat je je verantwoordelijkheden daarin neemt.
Wat ga je doen?
Je coördineert de processen rond een aantal ingewikkelde (schaarse) vergunningsprojecten.
Ook lever je de juridische kennis in die projecten en verzorg je de juridische stukken, behandel je de bezwaar- en beroepsprocedures op dat gebied voer je daarover gesprekken.
Je voert indien nodig overleg met portefeuillehouders en (externe) adviseurs.
Daarnaast vertegenwoordig je de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures.
Je beschikt over politieke sensitiviteit om effectief te kunnen opereren binnen een ambtelijke organisatie.
Kandidaatomschrijving
- WO-diploma Rechtsgeleerdheid met een master in Staats- en Bestuursrecht of vergelijkbare studie;
- Kennis en/of ervaring met verdeling van schaarse vergunningen.
- Kennis van en ervaring met het privaatrecht is een pre;
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
- Goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Aantoonbare coördinerende kwaliteiten;
- Positief kritisch en analytisch ingesteld;
- Flexibel, pro actief, loyaal en enthousiast;
- Creatief, lef, en doortastend;
- Samenwerken en netwerken is een kernkwaliteit;
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde WO opleiding Bestuursrecht.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als jurist bij een overheidsinstantie.
Referentie vereist
Motivatiebrief
|