Beschrijving
Startdatum: 1-9-2018
Duur: 3 maanden
Optie tot verlenging: 12 x 3 maanden
Uren per week: 40
Opdrachtomschrijving
De Sr. IT Service Manager wordt verantwoordelijk voor de aansturing van de IT-leverancier en het opstellen en bewaken van de SLA’s met de klanten.
De dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit het organiseren van en sturen op het leveren van overeengekomen producten en diensten.
Het is een zeer operationele opdracht, waarbij tegelijkertijd de service en de rol naar een meer tactisch niveau moet worden gebracht.
Ook intern zal de business moeten worden begeleid in deze nieuw te ontwikkelen en te implementeren (beheer)processen.
Essentiële onderdelen van de rol zijn leveranciersmanagement en ondersteuning bij contractmanagement en hierbij een optimale situatie creëren voor zowel klant als leverancier.
Verantwoordelijkheden en resultaatgebieden
Opstellen en implementeren benodigde beheerprocessen
Opstellen en bewaken SLA’s met leveranciers en klanten
Opzetten van, en leidinggeven aan, het klantondersteuningsteam
Aansturen van leveranciers
Strategische positionering mede vormgeven
Kennis- en ervaringsvereisten
WO werk- en denkniveau bij voorkeur een opleiding bedrijfskundige informatica of informatiekunde
Minimaal 10 jaar aantoonbare relevante ICT Service Management ervaring op het gebied van ICT-beheer binnen de overheid, bij voorkeur binnen de gemeentemarkt
Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring met verschillende beheermodellen en processen (ITIL, ASL, BISL)
Kennis van informatiebeveiliging en kaders zoals BIG, BIR, AVG en ISO 27001/27002
Ervaring met aansturen externe ICT-leveranciers
Ervaring met weerstanden/complexe politieke omgevingen
Aantoonbare kennis en ervaring met het begeleiden en managen van gedeelde infrastructuurvoorzieningen (bv Shared Service Centra)
Ervaring met het organiseren van en sturen op het leveren van overeengekomen producten en diensten
Aantoonbare kennis van en ervaring met (Europese) aanbestedingen en contractmanagement
Affiniteit met softwareontwikkeling, beheer en releasemanagement is een pré
Affiniteit met het speelveld van gedeelde voorzieningen tussen centrale en decentrale overheden is een pré
Competenties
Samenwerkingsgericht
Klantgericht
Pragmatisch en hands-on mentaliteit
Kwaliteitsgericht
Resultaatgericht
Zelfstandig en onafhankelijk
Gestructureerd
Analytisch vermogen
Communicatief vaardig (schriftelijk en verbaal)
Anticiperend vermogen
Omgevingsbewustzijn
|