Beschrijving
Startdatum: 1-10-2018
Duur: 4 maanden
Optie tot verlenging: 12 x 3 maanden
Uren per week: 40
Opdrachtomschrijving
De contractmanager is (mede-)verantwoordelijk voor het contractbeheer en contractmanagement van de contracten mobiele telefonie en de contracten voor vaste dataverbindingen.
Hiernaast is de contractmanager (mede-)verantwoordelijk voor de in beheer name van de toekomstige contracten voor bedrijfstelefonie.
De contractmanager werkt hiervoor in een team samen met collega contractmanagers en de leveranciersmanager.
De contractmanager begeleidt het proces voor de in beheer name van het contract van de projectfase naar beheerorganisatie en werkt hierin samen met het projectteam.
De contractmanager monitort en rapporteert over de overeengekomen SLA’s en bewaakt de facturering welke de contractant uitvoert.
Onderdeel van deze activiteiten is het fungeren als aanspreekpunt bij escalaties.
Nauwkeurigheid bij de uitvoering van de werkzaamheden is van groot belang evenals het
behouden van overzicht en het plannen van activiteiten vanuit contractmanagement.
Verantwoordelijkheden en resultaatgebieden
- Verantwoordelijk voor de registratie, het beheer en het verwerken van aanpassingen van afgesloten contracten.
- Verantwoordelijk voor de in beheer name van de toekomstige contracten voor bedrijfstelefonie.
- Verantwoordelijk voor de sturing op de contracten voor de levering van mobiele telefonie, vaste data verbindingen en bedrijfstelefonie oplossingen ten behoeve van deelnemende gemeenten.
- Beoordeelt de performance van de verschillende contractpartijen op afgesproken prestaties, kosten en contractuitvoering a.d.h.v. periodieke rapportages en/of klanttevredenheid-onderzoeken;
- Rapporteert aan coördinator GT over het verloop van het contract, de prestatie-eisen, kosten, en de algemene tevredenheid en draagt zorg voor het aanleveren van relevante management informatie;
- Levert bijdragen aan de werkprocedures, -instructies en standaard werkdocumenten/formats.
- Is mede belast met het opstellen van P.V.E. voor eventuele nieuwe contracten en borgt de kwaliteit van de in beheer te nemen contracten.
- Verzorgt het uitzetten en beoordelen van offerteaanvragen van extra opdrachten en/of contract aanpassingen
- Verricht zo nodig overige werkzaamheden op gelijkwaardig niveau indien dit voor de bedrijfsvoering gewenst of noodzakelijk is
Kennis- en ervaringsvereisten
- WO werk- en denkniveau;
- Ervaring met en kennis van de telecommunicatiemarkt, providers, techniek, ontwikkelingen
- Ervaring met en kennis van bedrijfstelefonie oplossingen binnen gemeentelijke organisaties
- Minimaal 5 jaar werkervaring en ruime ervaring met inkoop- en/of contractmanagement
- Ervaring op het gebied van systeemgerichte contractbeheersing is een pré
- Kennis van de van toepassing zijnde NEN normen en andere wetgevingen
- Je bent in staat om invulling te geven aan leveranciers- en marktevaluatie
- Basiskennis van de Aanbestedingswet en van contractrecht. Minimaal NEVI -1 of aantoonbare vergelijkbare kennis en werkervaring
- Nevi-2 is een pré
- Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels zowel in woord als geschrift
- Kennis van en ervaring met MS Office(Word, Excel en Project - gevorderd)
- Kennis van en ervaring met de uitvoering van Europese aanbestedingen
- Aantoonbare kennis van en ervaring met omvangrijke aanbestedingen binnen gemeenten
Competenties
Proactief
Accuraat
Kwaliteitsbewust
Flexibel
Klantgericht
Kwaliteit gericht
Resultaatgericht
Samenwerkingsgericht
|