Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ119970
 
Opdracht
Werkcoach
 
Sluitingsdatum
2018-09-10 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum: 17-9-2018
Einddatum: 17-3-2019
Optie tot verlenging: 1
Aantal uren per week: 36 uur
 
 
Het team

Je komt te werken in team bemiddelbaar.
In team bemiddelbaar worden klanten met een korte afstand tot de arbeidsmarkt bemiddelt naar betaald werk.
 
 
Wij zoeken een enthousiaste medewerker met:
 
  • HBO werk- en denkniveau
  • minimaal 4 - 7 jaar werkervaring in het vakgebied van sociale zekerheid
  • kennis van de Participatiewet, IOAW en IOAZ zowel op het gebied van doelmatigheid als rechtmatigheid
  • een resultaatgerichte instelling waarbij het uitgangspunt is dat voor iedere afzonderlijke klant maatwerk wordt geleverd met de kortste lijn naar betaald werk
  • de capaciteit om een oordeel te vormen door feiten af te wegen
  • goede luistervaardigheden
  • uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden
  • de juiste werkhouding om te stimuleren, empoweren en te overtuigen
  • een zakelijke houding met affiniteit voor de doelgroep
  • een proactieve houding en gericht op samenwerken
  • vaardigheden in het overdragen van kennis aan de doelgroep

Ook herken jij je in de volgende competenties:
  • Stressbestendig
  • Resultaatgericht
  • Accuraat
  • Balans tussen ziel en zakelijkheid kunnen behouden
  • Commercieel
  • Initiatiefrijk en creatief
 

Taken
 
  • Je voert poortgesprekken waarin je voorlichting geeft over de rechten en plichten en beoordeelt of het aanvragen van een uitkering noodzakelijk is
  • Als werkcoach  ben je verantwoordelijk voor je eigen caseload waarbij je je richt op het laten uitstromen van uitkeringsgerechtigden naar werk of participatie als dit het hoogst haalbare is
  • Je beoordeelt per uitkeringsgerechtigde wat de afstand tot de arbeidsmarkt is, welke uitstroommogelijkheden er zijn en zet eventueel re-integratietrajecten in
  • Je voert gesprekken met uitkeringsgerechtigden in het kader van de doelmatigheid en stelt een diagnose
  • Je begeleidt, motiveert en stimuleert uitkeringsgerechtigden in hun traject gericht op arbeidsmarkttoeleiding, participatie en/of zorg
  • Je inventariseert, analyseert en maakt een op maat gesneden Plan van Aanpak ter begeleiding van de uitkeringsgerechtigde
  • Je faciliteert, begeleidt en bewaakt activiteiten die voortkomen uit het Plan van Aanpak
  • Je onderhoudt contacten met diverse instellingen
  • Je legt de resultaten van de inspanningen vast in systemen
  • Je legt maatregelen op in het kader van de afstemmingsverordening en maakt de rapportages en eventueel de juridische beschikkingen daarvoor
     

Eisen

  • Minimaal 4 jaar ervaring als werkcoach of een soortgelijke functie
  • Ervaring met Suite (dit wordt duidelijk benoemd in het cv)

 

Wensen

  • Kennis van de Participatiewet, IOAW en IOAZ zowel op het gebied van doelmatigheid als rechtmatigheid


 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht