Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2140
 
Opdracht
Projectleider Inkoop WMO 2019
 
Sluitingsdatum
2018-09-07 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum 12-09-2018
Einddatum: 12-09-2019
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Uren per week: 16 uur


Opdracht
 
Een aantal gemeenten is op zoek naar een projectleider inkoop 2019.

Per 31/12/18 loopt een groot aantal overeenkomsten af en de gemeenten staan voor een volgende stap in de veranderopgave: de transformatie in het sociaal domein.
Het project inkoop 2019 heeft als doel om deze veranderopgave vorm te geven, in het bijzonder in relatie met de aanbesteding van ondersteuning onder de Wmo (en breder).

Voor de inkoop 2019 is een projectteam gevormd. Het projectteam geeft de veranderopgave vorm en stuurt deze aan.
Het projectteam bestaat uit medewerkers uit de gemeenten met kennis van beleid, financiën, bedrijfsvoering en juridische zaken.

De primaire taak van de Projectleider Inkoop 2019 is het aansturen van dit team, het inzichtelijk maken van mijlpalen (inkoopstrategie, PVE, inkoopdocumenten, overeenkomsten met zorgaanbieders),
het bewaken van de voortgang en het bewaren van overzicht over het gehele project. Bij de uitvoering van de opdracht brengt de projectleider inkoop 2019 met het projectteam en de diverse werkgroepen continu verbinding aan tussen visie en uitvoering.
Knelpunten worden tijdig inzichtelijk gemaakt en besproken.

Direct aanverwant aan de opdracht voor inkoop ondersteuning 2019 zijn maatschappelijke opvang en beschermd wonen, maar ook het ontmoetingscentrum en inloopvoorzieningen voor GGZ cliënten.
De projectleider is verantwoordelijk voor het in beeld brengen en houden van de overlap tussen deze onderwerpen en de inkoop 2019.

De projectleider voert de taken zelfstandig uit en stemt hierbij af samen met de “programmamanager samenwerking gemeenten”.
Het project inkoop 2019 is in februari 2017 gestart en loopt in ieder geval tot 1 januari 2019, de beoogde ingangsdatum van de nieuwe overeenkomsten.
In 2017 is de gezamenlijke visie geformuleerd: wat willen we bereiken? Resultaat gericht sturen staat in de visie centraal, deze visie wordt voorgelegd aan de gemeenteraden begin 2018.
Momenteel vindt de vertaalslag plaats: hoe willen we dat bereiken? En hoe en wat moeten we daarvoor inkopen?
De aanbesteding(en) en de hierbij horende implementatie (toegang, bedrijfsvoering, planning en control, monitoring en communicatie) vinden plaats in 2018.
 

Wensen
  • Minimaal afgeronde WO-opleiding (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectleiding en/of procesmanagement ten behoeve van inkoop (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectleiding en/of procesmanagement in het sociale domein (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare kennis van en werkervaring met politieke en bestuurlijke besluitvorming bij ten minste twee complexe organisaties, zoals regionale samenwerkingsverbanden (30 punten);
 
 
Competenties
  • Uitstekend in staat zijn om belangen met elkaar te verbinden, (politiek-bestuurlijk) sensitief en  omgevingsbewust
  • Resultaatgericht door eigen en andermans werkzaamheden te benoemen in concrete doelen, stelt meetpunten en mijlpalen en concretiseert werkprocessen
  • Aansturen: als teamspeler in staat groepen mensen aan te sturen op het behalen van resultaten. Weet personen met uiteenlopende belangen op één lijn te krijgen
  • Creatief en analytisch sterk, sterk in het snel ontdekken van mogelijke show-stoppers of problemen, denken in oplossingen in plaats van problemen, in staat met nieuwe processen of methodes te komen om tot een optimaal resultaat te komen;
  • Slagvaardig.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht