Beschrijving
Startdatum: 1-10-2018
Einddatum: 30-9-2019
Optie tot verlenging: 2 x max. 12 maanden (t/m uiterlijk 30-9-2021)
Uren per week: 36 uur
Opdrachtomschrijving
De projectleider is binnen de organisatorische kaders integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding-, aanbesteding en/of realisatiefase van zijn projecten.
Een volledige overdracht aan de objectmanager hoort daarbij. Deze projecten kunnen varieren van (grootschalige) onderhoudsprojecten tot (kleinere) investeringsprojecten.
Je hebt gelijktijdig meerdere projecten (tussen de +/- 15-25) in variërende disciplines en budget. Allerhande onderhoud- en vervangingsprojecten, b.v. CV-ketel, dakbedekking, vernieuwen entree, GBS, kozijnen, schilderwerk, LBK of andere object gerelateerde zaken.
Hierin zijn de disciplines en kennis van bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde van essentieel belang. Maar ook een juiste inkoopstrategie of afstemming is soms noodzakelijk.
De projectleider maakt afspraken over de inzet van deskundigen op deze gebieden en werkt samen met collega’s van andere afdelingen, bijv. Inkoop.
Je bestudeert en interpreteert contractstukken en projectinformatie op (bedrijfs)risico´s ter voorbereiding van de realisatie.
De kwaliteit van de uitvoering, projectvoortgang, de planning, de kosten en de uitwisseling van projectinformatie wordt bewaakt. Je fungeert als eerste aanspreekpunt intern voor andere afdelingen of directies, maar ook voor opdrachtgevers, gebruikers, gemeenten, etc. Je verzorgt de projectadministratie en organiseert een juiste en volledige overdracht, ook op administratief gebied.
Je bent verantwoording schuldig aan het clusterhoofd voor wat betreft de uitvoering en uitwerking van de projecten. De coördinator verdeelt de projecten.
Je werkzaamheden zijn deels op kantoor tbv de voorbereiding en deels op het werk, tbv de begeleiding en klantcontacten.
Competenties
-
Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen.
-
Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en de organisatie en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid.
-
Je bent pro-actief en organisatie-sensitief. Je hebt aantoonbare ervaring
-
in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen.
-
Je kunt snel, goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk.
-
Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid.
-
Je bent in staat de mening van anderen te beïnvloeden.
-
Organisatiesensitiviteit
-
Plannen en organiseren
-
Resultaatgericht
-
Motiveren
-
Netwerken
-
Zelfontwikkeling
Eisen
Je beschikt over een diploma op afgerond Bachelor of HBO-opleidingsniveau.
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring op het op het gebied van projectmanagement voor een publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten:
• Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan geen loods, fabriekshal of woningbouw
• Projectmanagement van projecten uitgevoerd op een locatie welke in gebruik blijft tijdens uitvoering
• Alle projectfasen van initiatieffase tot en met de oplevering van de realisatiefase van projecten in het kader van onderhouds-, vervangingsprojecten en investeringsprojecten
• Kennis hebben van de Aanbestedingswet 2012 of het ARW 2012 en het toepassen daarvan in een aanbesteding
• Toepassen van risicomanagement
|