Beschrijving
Startdatum: 3-10-2018
Einddatum: 28-2-2019
Optie tot verlenging: maximaal 12 maanden
Uren per week: 38
Opdrachtomschrijving:
Binnen de klantredactie van Digitale Dienstverlening wordt vooral de focus gelegd op het schrijven van duidelijke en heldere tekst.
De ontwikkelingen op het gebied van content laten duidelijk een verschuiving zien naar andere vormen om een boodschap over te brengen.
Bijvoorbeeld via video, een infografic, animatie of bijvoorbeeld een beslistool. Ook wordt vaker beeld gevraagd als ondersteuning bij tekst voor onder andere social media.
Daarom zijn wij op zoek naar iemand die op strategisch niveau de activiteiten voor beeldredactie opzet, professionaliseert en integreert in de werkzaamheden van de redactie van Digitale Dienstverlening.
Iemand die aansluit bij bestaande structuren, maar die – waar nodig – nieuwe verbindingen kan leggen, bijvoorbeeld met beeldredactie bij Concerncommunicatie en het UXteam. En iemand die de schrijvende redacteurs mee kan nemen in de laatste mogelijkheden en ontwikkelingen op het gebied van beeld. We zijn van plan om ter ondersteuning iemand aan te nemen die zich meer met de uitvoering zal bezig houden.
De Redacteur Beeld houdt zich bezig met beeld in de breedste zin van het woord, dus met foto’s, video’s, animaties, illustraties en infographics voor onze klantcommunicatie.
De Redacteur Beeld zoekt, selecteert en produceert visuals, compilaties en ander beeldmateriaal voor de websites, social media, nieuwsbrieven en websites, en banners, poster en brochures.
Belangrijk hierbij is dat het beeld altijd afgestemd is op de doelgroep die het beeld ontvangt en het medium. Het beeld is in lijn met met de bij organisatie geldende beeldstrategie.
De Redacteur Beeld weet waar het beste beeld te vinden is, of dat nou in een beeldbank, een archief of elders is en weet ook de weg in bedrijfs- of organisatie-archieven.
De Redacteur Beeld zorgt ook voor de juiste vermelding bij het beeld en regelt de rechten.
Doel van de functie
Voert redactie (schrijven van content en het coördineren van opdrachten vanuit Contentmanagement), met als aandachtsgebied zwaardere en politiek gevoelige onderwerpen.
De content is afgestemd met de divisie en goedgekeurd door de eindredactie. Dit houdt in dat de content voldoet aan de kwaliteitseisen van Contentmanagement.
Gedragscompetenties
Klantgerichtheid
Samenwerken
Resultaatgerichtheid
Functiecompetenties
Plannen & organiseren
Oordeelvorming
Organisatiesensitiviteit
Besluitvaardigheid
Schriftelijke communicatie
Werk en denkniveau
HBO
|