Beschrijving
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: t/m 14-01-2019
Optie tot verlenging: mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week: 20
Positie in de organisatie
De functie medewerker TIC valt binnen het Klant Contact Centrum van de afdeling Dienstverlening.
Verder bestaat de afdeling uit een bedrijfsbureau en het onderdeel Gegevens, Beheer en Levering (GBL).
Het team van het KCC bestaat uit ongeveer 25 collega’s die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen.
Er is expertise aanwezig op zeer uiteenlopende gebieden: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels,
het verwerken van (digitale) aangiftes van verhuizingen tot aangiftes van geboortes, overlijden en het voltrekken van huwelijken. Het TIC beantwoordt de 1ste lijns vragen.
Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland.
De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen.
De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten. Kortom, een breed scala van werkzaamheden binnen het KCC.
Het KCC is grotendeels operationeel georiënteerd en wordt beleidsmatig ondersteund door vakspecialisten en kwaliteitsmedewerkers op het gebied van burgerzaken.
De medewerkers van het KCC geven zo goed mogelijk invulling aan de principes van onze organisatie waarvan belangrijke zijn:
-
“van buiten naar binnen werken” (de vraag achter de vraag zoeken);
-
no wrong door-principe.
Het KCC maakt deel uit van de afdeling Dienstverlening, die verder bestaat uit een bedrijfsbureau en het onderdeel Gegevens, Beheer en Levering (GBL).
Opdracht
Binnen het cluster KCC is per direct behoefte aan ondersteuning van een medewerker TIC.
Je verricht de volgende taken:
-
Je draagt zorg voor de afhandeling van eerstelijns vragen die telefonisch worden gesteld;
-
Je verstrekt telefonisch algemene informatie;
-
Je verbindt zo nodig inkomende gesprekken op het hoofdnummer door naar het correcte toestel c.q. de correcte persoon. Je raadpleegt daartoe het gemeentelijk informatiesysteem;
-
Je vraagt terzake door zodat op een juiste en snelle wijze kan worden doorverbonden;
-
Je verwijst zonodig door naar andere (semi)-overheidsinstellingen;
-
Je behandelt meldingen in het kader van het meldpunt Openbare Ruimte en start daarvoor de administratieve procedure op (inname melding, intern doorzetten en bewaking van de afhandeling);
-
Je maakt afspraken voor het ophalen van grofvuil, snoeiafval en omwisselen kliko’s;
-
Je stelt terugbelnotities op;
-
Je beheert de gemeentelijke e-mailbox;
-
Je draagt zorg voor de afhandeling van vragen die via Facebook, Whatsapp en Twitter worden gesteld;
-
Je verricht overige werkzaamheden passend binnen de doelstelling van de organisatie, afdeling en/of cluster.
Je beschikt over:
-
MBO werk en denk niveau, bij voorkeur receptioniste/telefoniste;
-
Tenminste twee jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
-
Kennis van of affiniteit met gemeente is een pré;
-
Goede kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
-
Een (heldere) telefoonstem;
-
Kennis van MS office (excel, word, outlook), CRM zaaksysteem en Gis-Viewer is een pré;
-
Niet bang om iets nieuws te proberen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar in ieder geval op maandag, dinsdag en vrijdag;
2. Beschikbaar uiterlijk per 22 oktober 2018;
Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal afgeronde opleiding op MBO niveau in de richting van receptioniste/telefoniste of vergelijkbaar;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als KCC medewerker in de afgelopen 4 jaar;
5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
6. Aantoonbare werkervaring met de Microsoft applicatie (Outlook, Word/Excel);
7. Aantoonbare werkervaring met Gis-Viewer;
8. Aantoonbare werkervaring met CRM zaaksysteem;
9. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase.
Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre je aan de genoemde criteria voldoet.
In een selectiegesprek wordt getoetst of je voeldoet aan de onder andere hierna te noemen competenties:
-
Teamplayer;
-
Pro-actieve houding;
-
Stressbestendig;
-
In staat om snel te schakelen (wisselende vragen/wisselen doelgroepen);
-
Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di– Vr
Planning
De gesprekken zijn gepland op donderdagmiddag 11 oktober 2018 van 13.00 uur tot 16.00 uur.
|