Beschrijving
Startdatum: 1-11-2018
Einddatum: 1-11-2019
Optie tot verlenging: ja, max. 2 x 12 maanden
Uren per week: 36
In deze opdracht fungeer jij als vraagbaak voor inkoop- en contractzaken en je zorgt voor duidelijke informatievoorzienining.
Ook heb je regelmatig contact met stakeholders en andere relevante disciplines om zaken af te stemmen en kennis uit te wisselen.
De nieuwste ontwikkelingen zet je om naar praktische verbeteringen van jouw vakgebied en het werkproces aanleg en onderhoud.
Verder lever je een aantoonbare bijdrage aan kwaliteits- en kennisborging.
Jij bent een belangrijke speler tijdens de contractvoorbereiding, -aanbesteding en –uitvoering.
In de voorbereidingsfase zorg je ervoor dat het opstellen van een contract correct gebeurt.
Tijdens de totstandkoming ondersteun en adviseer je de inkoop- en contractmanager als het gaat over de beheersbaarheid van het contract.
Hierbij houd je de eisen die het contract stelt aan de opdrachtnemer goed in de gaten.
Ook tijdens de looptijd reik je passende beheersmaatregelen aan.
Verder voer je controles en systeem- en procestaken uit. Daarbij heb je een signalerende en adviserende rol.
Opdracht eisen
Opleiding
Een afgeronde Bachelor – HBO opleiding
Kennis en ervaring
-
Je hebt HBO-niveau en een basisopleiding of vakopleidingen op het gebied van inkoop en contracten.
-
Juridische kennis is en pre.
-
Je hebt 5-7 jaar relevante werkervaring en aantoonbare ervaring op het gebied van advisering.
-
Je hebt kennis van en ervaring met de organisatie en werwijze van Rijkswaterstaat.
-
Je hebt kennis van het werkproces aanleg en onderhoud en affiniteit met de sector grond-weg- en waterbouw. Affiniteit met industriële automatisering is een pre.
-
Je hebt kennis van en ervaring met relevante informatiesystemen (Connect), contractvormen (D&C en DBFM) en voorwaarden (UAV-GC).
-
Je hebt kennis van de bedrijfsvoering en ervaring met het wijzigingenproces, risicomanagement en prestatieverklaringen. Daarnaast kun je inkoop-, toets- en contractbeheersplannen en vraagspecificaties opstellen.
-
Je hebt ruime ervaring met de toepassing van Systeemgerichte contractbeheersing en met het opstellen van alle benodigde documenten voor de contractbeheersing.
-
Je hebt ervaring met in het begeleiden en adviseren van Contractmanagement in voorbereiding en realisatiefase van projecten.
-
Je hebt ervaring met het afstemmen met Opdrachtnemers en met de de afstemming met de verschillende rollen binnen het IPM-projectteam of vergelijkbaar in diverse projecten. ? Je hebt netwerkvaadigheden naar partijen als beheerders en andere overheden.
-
Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving.
Competenties (hier wordt niet op beoordeeld)
-
Je bent klantgericht, accuraat, proactief, oplossingsgericht, communicatief vaardig en kunt snel schakelen.
-
Je kunt goed plannen, organiseren en samenwerken, bent analytisch sterk, klantgericht en actief met zelfontwikkeling
-
Je herkent je in onze kernwaarden: resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.
|