Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
730
 
Opdracht
Allround adviseur openbare orde en veiligheid
 
Sluitingsdatum
2018-10-18 00:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Openbare orde en veiligheid, Onderwijs, wetenschap en cultuur
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving
Startdatum: 1-11-2018
Einddatum: 30-04-2019
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Uren per week: 32
 
 
De afdeling bevordert de veiligheid en leefbaarheid in de gemeente.
Enerzijds door de behandeling van aanvragen vergunningen, anderzijds door professioneel toezicht te houden op de naleving van wet- en regelgeving en vergunningen en deze te handhaven.
Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het Integraal Veiligheidsbeleid en de uitvoering daarvan.
De afdeling werkt volgens een integrale en uitvoeringsgerichte aanpak op het terrein van openbare orde en veiligheid, het omgevingsrecht en handhaving openbare ruimte.  
 
Functieomschrijving:
 
De adviseur openbare orde en veiligheid heeft een belangrijke uitvoerings- en adviesfunctie op het gebied van openbare orde en veiligheid.
Leidend in de werkzaamheden zijn het Integraal veiligheidsplan en de daarop gebaseerde jaarlijkse actieplannen.
Daarnaast moet er regelmatig snel en adequaat worden gehandeld op grond van incidenten.
Kenmerkend is dat de functie wordt verricht in een omgeving met diverse onderwerpen en veel (veiligheids)partners, waarbij coördinatie tussen organisatie, bestuur, partners en externe belanghebbenden belangrijk is.
Als adviseur vertegenwoordig je op zelfstandige wijze de gemeenten in de verschillende externe overlegvormen.
 
Je maakt deel uit van een team met een aantal (senior)adviseurs waarbij elke adviseur zijn/haar eigen accent heeft.
Het is een flexibel team waarbinnen men elkaar ondersteunt en elkaar kan vervangen.
We gaan er vanuit dat je een brede ervaring hebt binnen dit werkterrein.
Soms moet er ook buiten de reguliere kantoortijden gewerkt worden.
 
 
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
  • vorm, inhoud en sturing geven aan de uitvoering van projecten en bewaken van de voortgang en kwaliteit hiervan;
  • fungeren als adviseur van het management en het bestuur, met name de burgemeester;
  • adviseren en ondersteunen van de gehele organisatie over diverse veiligheidsaspecten;
  • coördineren, stimuleren van particuliere initiatieven op het gebied van openbare orde en veiligheid;
  • organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten aan de diverse doelgroepen;
  • uitvoering aanvragen subsidie veiligheidspartners;
 
De organisatie binnen het team is momenteel in ontwikkeling.
Keuzes over de vaste formatie moeten nog worden gemaakt.
De opdracht is voor de duur van zes maanden er is een mogelijkheid tot verlenging.
Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
 
 
Wij vragen:
  • je hebt HBO werk- en denkniveau, relevant voor het onderwerp openbare orde en veiligheid;
  • je bent in staat zijn vanuit de uitvoering beleid te ontwikkelen over diverse veiligheidsvraagstukken;
  • je hebt ervaring in een adviesfunctie in een bestuurlijke omgeving en praktijkkennis op het beleidsgebied, alsmede crisisbeheersing en rampenbestrijding;
  • bij voorkeur ook ervaring met de behandeling van woonoverlastzaken;
  • je beschikt over een goed ontwikkeld analytisch vermogen;
  • je bent inventief, weet snel te handelen en vindt oplossingen;
  • je kan omgaan met belangentegenstellingen en controversiële situaties;
  • je kan mensen en instanties verbinden;
  • je kan goed zelfstandig en in teamverband werken.

 

Om deze functie optimaal uit te voeren beschik je, naast de gemeentelijke kernwaarden resultaatgerichtheid, betrouwbaarheid, klantgerichtheid over de volgende competenties:
  • bestuurlijke sensitiviteit;
  • communicatief vaardig;
  • in staat om je onafhankelijk op te stellen;
  • flexibiliteit en integriteit;
  • stressbestendig.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht