Beschrijving
Startdatum: z.s.m.
Duur: 12 maanden
Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden
Uren per week: 16
De functie
Voor de uitvoering van het samenwerkingsplan zoeken wij een verbinder voor de regionale samenwerking GGZ-Werk & Inkomen.
Hij/zij organiseert en voert de activiteiten in het plan uit in nauw contact met de uitvoerders van de verschillende organisaties.
Wanneer er vanuit deze samenwerking nieuwe initiatieven komen of verbeterpunten worden aangedragen, worden deze actief ondersteund door de verbinder.
Daarnaast heeft de hij/zij oog voor reeds lopende initiatieven voor de samenwerking met de GGZ binnen de gemeenten en wordt, waar mogelijk, hier ook de verbinding mee gezocht.
Aan het eind van de opdracht is een (intensieve) samenwerking tussen GGZ-instellingen en uitvoeringsorganisaties van de gemeenten en UWV opgezet en is deze samenwerking geborgd in die organisaties.
Taken
-
Onderzoeken welke instrumenten en methodieken worden gehanteerd door GGZ-instellingen en uitvoeringsorganisaties Werk & Inkomen om mensen met psychische aandoeningen aan betaald werk te helpen.
-
Onderzoeken welke hiervan werken en in welke situaties en welke niet. Dit wordt gedaan door op casusniveau 10 cliënten te volgen in de leergroep.
-
De insteek van de leergroep is om met de mensen van de uitvoering te bespreken hoe de aanpakken vanuit de verschillende organisaties eruit zien, en wat werkt en wanneer.
-
In een deel van de regio inzetten op de implementatie en monitoring/evaluatie van een pilot waarbij een doorlopend en flexibel inzetbaar participatieaanbod wordt geboden door GGZ i.s.m. lokale partners.
-
Actief oppakken van verbeterpunten of behoeften vanuit de uitvoering om de samenwerking te verbeteren/verankeren.
Profiel
De persoon die wij zoeken:
-
Is goed bekend binnen de GGZ en heeft voldoende ervaring met/binnen Werk & Inkomen
-
Heeft werkervaring als trekker van projecten
-
Kan een leerinfrastructuur faciliteren waar mensen in de uitvoering werkend leren
-
Beschikt over de kwaliteit om snel een netwerk op te bouwen
-
Weet partijen en medewerkers met elkaar te verbinden en constructief te laten samenwerken
-
Kan functioneren in een dynamische omgeving en is in staat om complexe processen te doorzien en te sturen
-
Heeft affiniteit met de doelgroep
-
Beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
-
Is praktisch ingesteld, weet door te pakken en dingen voor elkaar te krijgen
-
Heeft gevoel voor politieke context
Gunningscriteria
-
Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding
-
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een GGZ instelling in de afgelopen 5 jaar
-
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een afdeling Werk & Inkomen bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar
-
Aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 5 jaar
-
Aantoonbaar onderzoek gedaan op het gebied van sociale zaken
Competenties
-
Enthousiasmerend
-
Hands-on mentaliteit
-
Stimuleren van leren
-
Beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
-
Is praktisch ingesteld, weet door te pakken en dingen voor elkaar te krijgen;
|