Beschrijving
Startdatum: 1-1-2019
Einddatum: 1-1-2023
Uren per week: 32
Functieomschrijving
De Assistent Projectmanager fungeert als de rechterhand en plaatsvervanger van de Projectmanager.
Waarbij jouw focus ligt op het in brede zin goed functioneren van de projectorganisatie (samenwerking in het projectteam, met de andere taakvelden, met de marktpartijen) binnen het programma.
Binnen het programma opereer jij in het taakveld Uitvoering.
Overige taakvelden zijn: Integrale Veiligheid, Systeemintegratie, Contactzaken, Beheersing & Control, Omgeving & Communicatie, Integraal Ontwerp en Commissioning.
Binnen de taakvelden wordt op een uniforme werkwijze gestuurd door de verantwoordelijk Managers.
De taakvelden en projecten vormen gezamenlijk een matrixorganisatie.
Werkzaamheden
Taken
-
Samen met de Projectmanager sturing geven aan het projectteam. In overleg met de Projectmanager een nader te bepalen deel van de taken/werkzaamheden van de Projectmanager overnemen en zelfstandig uitvoeren
-
Mede opstellen projectmanagementdocumenten (o.a. projectplan, voortgangsrapportages, bestuurlijke stukken)
-
Voorbereiden en vastlegging projectteamoverleg
-
Monitoring en facilitering van de afstemming en samenwerking tussen de projectteamleden en met belangrijke externe stakeholders (o.a. marktpartijen) voor de aanpak en voortgang van de realisatie
-
Tijdig signaleren en agenderen van issues/spanning in het team/de samenwerking in het team/met de andere taakvelden die (mogelijk) leiden tot overschrijding van de toleranties van het projectkader
Verantwoordelijkheden
-
Conform de vastgestelde kaders mede uitvoering geven aan het projectplan en het behalen van de projectdoelstellingen
-
Rapporteren en verantwoording afleggen aan de Projectmanager
Bevoegdheden
-
Uitbrengen gevraagd en ongevraagd advies
-
Escaleren naar projectmanager
Eisen
- afgeronde WO-opleiding in een technische richting
- motivatie
- minimaal 3 jaar relevante werkervaring als (assistent) Project-/ Contractmanager in multidisciplinaire, infrastructurele projecten
- minimaal 6 jaar ervaring met werken bij decentrale overheden waarvan minimaal 3 jaar bij projectorganisaties waar gewerkt wordt met verschillende taakvelden
Wensen
- Kennis van en ervaring met het managen van en samenwerking in teams van professionals in een projectomgeving, met aspecten:
visie op en stijl van managen van/werken met teams
visie op en ervaring met werken met verschillende (technische) disciplines en taakvelden
- Kennis van en ervaring met vergelijkbare projecten, met aspecten:
renovatie/groot onderhoud van infrastructuur en/of wegtunnels
multidisciplinair karakter van het project
voorbereiding en uitvoeringsfase
verschillende bouworganisatievormen
- Kennis van en ervaring met het organiseren van processen om tot de benodigde resultaten, producten en besluitvorming te komen, met aspecten:
goed kunnen verwoorden en uitschrijven van ideeën, visie en aanpak
organiseren van inhoud en draagvlak
leiderschap en resultaatgerichtheid
|