Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2381
 
Opdracht
Medewerker Milieutechniek (Geluid en Lucht)
 
Sluitingsdatum
2018-12-13 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Milieutechniek, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum: 1-1-2019
Einddatum: 1-1-2020
Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden
Uren per week: 16-24

Opdracht
Als gevolg van haar ambities en een toename in (particuliere) initiatieven ziet de gemeente haar projectenportefeuille groeien. Ook is er een toename van plannen van derden waarvoor de planbegeleiding en advisering moet worden gedaan. Ten behoeve van voornamelijk deze reguliere werkzaamheden (projecten en planbegeleiding) zijn wij op zoek naar een Medewerker Milieutechniek (Geluid en Lucht).
De opdracht bestaat in hoofdzaak uit de begeleiding van en advisering voor ruimtelijke procedures voor initiatieven van de gemeente of van andere initiatiefnemers.

 
Belangrijke onderwerpen hierbij zijn:
  • Beoordeling bestemmingsplannen, bouwplannen en verkeersplannen e.d. op het gebied van geluid en luchtkwaliteit
  • Beoordeling ruimtelijke onderbouwingen, akoestische onderzoeken (geluidbelasting op de gevel en gevelweringsonderzoeken) en luchtkwaliteitsonderzoeken
  • Bepalen van de noodzaak van nader onderzoek op het gebied van geluid en luchtkwaliteit
  • Zelf verrichten van (quickscan) onderzoeken met behulp van specifieke software (Geomilieu)
  • Het opstellen van hogere waarde besluiten geluid
  • Vervullen van de rol van opdrachtgever voor specialistische onderzoeken op het beleidsterrein voor externe adviseurs
  • Verstrekken van informatie op het vakgebied en het afhandelen van klachten
  • Vertaling van adviezen in leesbare voorstellen en notities
  • Adviseren van het management en het bestuur
  • Zorg dragen voor de bestuurlijke besluitvorming
 
Functie eisen
  • Gerichte opleiding op HBO niveau
  • Kennis op het gebied van lucht en geluid
  • Kennis van ruimtelijke ordening en aanpalende vakgebieden
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving
  • Relevante en meerjarige praktijkervaring bij gemeentelijke overheid: weet belangen te analyseren en af te wegen in heldere adviezen
  • Analytisch vermogen
  • Onderkennen van maatschappelijke en juridische ontwikkelingen op het vakgebied
  • Goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Beschikt over overtuigingskracht, onderhandelings- en communicatieve vaardigheden
  • Bereidheid om 's avonds te werken
  • Kennis van specifieke software (Geomilieu)
 
Gunningscriteria
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied geluid & luchtkwaliteit in de afgelopen 10 jaar
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Aantoonbare kennis van Geomilieu software
 
 
Competenties
 
Van groot belang is niet alleen de vraag wat de medewerker doet (zie werkzaamheden), maar bovenal hoe hij/ zij dat doet.
Kennis van de inhoud blijft een wezenlijk element. Daarnaast is het essentieel weten om te gaan met de uiteenlopende stakeholders (bestuurders, collega’s, inwoners, ondernemers en instellingen). Dit vraagt naast kennis van de opgaven ook sociale vaardigheid. De vaardigheid van communiceren, adviseren, faciliteren enparticiperen etc.
Samenwerken: richt zich met anderen op een gemeenschappelijk doel, helpt anderen en deelt de resultaten van het werk;
Realiteitszin: schat de praktische haalbaarheid van plannen, doelstellingen en actie in voor wat betreft acceptatie en haalbaarheid;
Creatief: vindt (praktische) oplossingen voor zaken waarin in (wettelijke) regelingen niet wordt voorzien.
 

CV-eisen
 
Maximaal 5 pagina’s
Opgesteld in het Nederlands
Minimaal 2 referenties
 

Werkdagen
 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg.
 

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 19 december tussen 09.30 en 14.00 uur.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 december 2018 bericht.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht