Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Casemanager Inkomen
 
Sluitingsdatum
2019-02-25 07:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Groningen
 
Beschrijving

Aantal uur per week 36

Startdatum 11-3-19

Einddatum 1-9-19

Opdrachtomschrijving

- Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand en aanvragen voor levensonderhoud
- Je voert het beleid van inkomen uit en je beheert een eigen caseload;
- Je geeft voorlichting over o.a. de Participatiewet;
- Je voert de poortwachtersfunctie uit;
- Je controleert de gegevens van de klant;
- Je neemt het initiatief tot het instellen van bijzonder onderzoek met betrekking tot de uitkering;
- Je voert onderzoek uit en beschikt op rechtmatigheid, beëindiging en terugvordering van de  uitkering;
- Je verricht huisbezoeken in het kader van rechtmatigheid;
- Je beoordeelt het recht op voorliggende voorzieningen;
- Je verzamelt en verricht analyse van gegevens met betrekking tot fraude;
- Je beschikt op aanvragen uitkering voor levensonderhoud Participatiewet, IOAW/IOAZ bijzondere bijstand etc.;
- Je registreert, rapporteert, adviseert en beschikt over de bevindingen.

Kandidaatomschrijving

-  Kennis van en ervaring met de AWB, Participatiewet, IAOW/Z en voorliggende voorzieningen en de daaruit voortvloeiende jurisprudentie;
- Fraude-alertheid;
- Kennis van het gemeentelijk beleid, procedures op het vakgebied en uitvoeringsvoorschriften;
- Vaardigheid in het opstellen van adviezen, rapporten en beschikkingen;
- Inzicht, vaardigheid en initiatief bij het inschatten en oplossen van uiteenlopende problemen van het klanten bestand op het werkgebied;
- Vaardigheid in het onderhouden van geautomatiseerde bestanden;

Voor meer details zie de inhuursite.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht