Beschrijving
Startdatum 06-12-2013
06-03-2014
32
8
4
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? verl3 keer een maanden
Het betreft een opdracht i.v.m. ziektevervanging.
Hoofdtaken
-Adviseren van de afdelingen openbaar beheer en ruimte, harde sector, op financieel gebied bij met name het opstellen van de jaarrekening
-adviseren over de financiële gevolgen bij samenwerking/regionalisering
-De advisering en ondersteuning van de teammanagers m.b.t. de financiële componenten van een B&W- en raadsvoorstel.
-De toetsing van de financiële consequenties van een B&W- en raadsvoorstel aan de hiermee verband houdende kaders en richtlijnen;
- Volgen landelijke en regionale ontwikkelingen en vertalen naar de Rhedense situatie; stemt af met teammanager en/ofsectormanager;
De financieel adviseur is binnen de afdeling Bedrijfsvoering verantwoordelijk voor het adviseren van de gemeentelijkeorganisatie en het bestuur. Het betreft een generalistische functie met een breed en uitdagend karakter.
Plaats in de organisatie
De functie maakt onderdeel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. Kernwaarden voor de afdeling zijn samenwerking en ontwikkeling. De uitdaging voor de komende jaren is om meer integraal samen te werken en de bedrijfsvoering van de organisatie beter op de klant af te stemmen, waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. De afdeling Bedrijfsvoering bestaatuit adviseurs, specialisten en ondersteunende medewerkers. Deze functie maakt deel uit van het team advies en
ontwikkeling. Het team bestaat uit bijna 40 medewerkers met verschillende vak achtergronden. Het team kent een duo leiderschap die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het gehele team De financiële advisering wordt gedaan door 1 senior financieel adviseur, 2 financieel adviseurs en 1 medewerker financieel advies.
COMPETENTIES
Kennis en vaardigheden
Voor deze functie zoeken wij iemand met:
-Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op HBO-niveau;
-Recente werkervaring van minimaal 3 jaar in een soortgelijke functie bij een gemeente ;
-Recente ervaring met financieel administratieve systemen, Excel en Word, bij voorkeur FMS;
-Recente ervaring met advisering van de harde sector ,openbaar beheer en ruimte, van een gemeente
-actuele kennis van ontwikkelingen binnen de gemeentelijke overheid
-uitstekende adviesvaardigheden
Gedragscompetenties
1. Klant- en servicegericht
Onderzoekt interactief wensen en behoefte van de (interne en externe) klant en handelt hiernaar. Toont eerlijkheid enintegriteit, geeft een hoge prioriteit aan dienstverlening en klanttevredenheid.
2. Professioneel
Zet vakkennis en vaardigheden in, werkt samen, maakt heldere afspraken over prestatie en resultaat. Neemtverantwoordelijkheid.
3. Organisatie- en omgevingsbewust
Kent de organisatiedoelen, -structuur en -cultuur. Speelt in op interne politieke en ambtelijke verhoudingen. Is goed geïnformeerd over en betrokken bij maatschappelijke, politieke en economische ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren (in- en extern). Weet deze kennis te benutten.
4. Netwerken
Ontwikkelt en onderhoudt relaties en/of samenwerkingsverbanden binnen en buiten de eigen organisatie, teneinde deze te benutten voor het verkrijgen van informatie, steun, draagvlak, medewerking of opdrachten.
5. Analyseren
Verwerkt (complexe) informatie, rafelt deze systematisch uiteen, herkent verbanden tussen gegevens, ziet oorzaak-gevolg relaties. Deelt problemen op in hoofd en bijzaken.
6. Overtuigen
Is in staat om de mening van anderen te beïnvloeden door middel van argumenten en enthousiasme.
7. Mondeling en schriftelijk communiceren
Drukt zich zodanig uit dat de essentie bij de doelgroep overkomt en de relatie goed blijft. Kan eigen mening, ideeën, feiten of gevoelens op een beknopte en duidelijke manier onder woorden brengen. Stelt ideeën, boodschappen en meningen in begrijpelijke en correcte taal op schrift. Hanteert een bij de doelgroep passende schrijfstijl.
8. Initiatief
Signaleert kansen en handelt daarnaar. Start liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
Tarief
Minimaal: € 45,00
Maximaal: € 70,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Inhoudelijke CV eisen
40 % Recente ervaring van minimaal 3 jaar met advisering van de afdelingen openbaar en ruimte, harde sector van een gemeente
50 % uitstekende adviesvaardigheden
10 % recente kennis van en ervaring met FMS.
Planning
22-11-2013 00:00
28-11-2013 23:59
29-11-2013 23:59
02-12-2013 23:59
03-12-2013 00:00
20-12-2013 23:59
|