Beschrijving
Startdatum 01-02-2014
31-07-2014
40
8
3
6
Wij zoeken we naar medewerkers die verantwoordelijkheid nemen voor doelen en resultaten in hun werk. De afdeling Financiën bestaat uit 4 teams en een secretariaat die nauw samenwerken om de provinciale organisatie te ondersteunen en te adviseren op het gebied van financiën en bedrijfsvoering. Het team Financiële Administratie en Beheer (FAB) zorgt voor de financieel administratieve processen en boekhoudkundige werkzaamheden (registratie en controle) t.b.v. de provinciale organisatie Het team Financieel Beleid (FIB) ondersteunt en adviseert het provinciebestuur en de directie op financieel gebied en bij specifieke financieel-economische vraagstukken, waaronder vermogensbeheer. Het team Business Planning en Control (BPC) bestaat uit drie clusters van 5 tot 7 adviseurs, die de managers ondersteunen en adviseren op het gebied van planning & control, financiën en bedrijfsvoering. Daarnaast kent het team BPC een cluster waar de centrale regie op de organisatie en totstandkoming van de planning- en controlcyclus vorm wordt gegeven. Binnen dit team wordt de ontwikkeling van de financiële informatievoorziening – samen met partners binnen en buiten de afdeling – gecoördineerd en verder vormgegeven. Het team Inkoop ondersteunt en adviseert het management bij het definiëren en vormgeven van hun inkoop- en aanbestedingsvraagstukken op het gebied van diensten en leveringen. Van de projectcontroller Financiën wordt gevraagd de projectadministratie van alle projecten "Infrastructurele Werken" binnen de provincie "in control" te houden. Hierbij gaat om ca. 15 grote en ca. 95 kleine projecten. Deze dienen in de projectadministratie (Oracle Financials) juist en volledig bijgehouden te worden (zowel budgetten, realisatie als verplichtingen etc.). Daarnaast dient in samenwerking met de betreffende projectmanagers de financiële bijdragen van de deelnemende partners in projecten te worden gegenereerd teneinde projecten ook tijdig financieel te kunnen afsluiten. Deze aanvraag wordt in gang gezet in afwachting van beschikbaarstelling van middelen door de Directie. De opdracht betreft de eerste drie maanden 40 uren per week. Daarna denken wij voor vijf maanden een inzet nodig te hebben van gemiddeld 24 uren per week.
Functie-inhoud Met betrekking tot deze opdracht wordt gevraagd:
-Financiële project control voor zowel grote (ca. 15) als kleine (ca. 95)infrastructurele werken (projecten).
-Aanspreekpunt en sparringpartner voor infra projectmanagers en projectassistenten en zorgt dat deze in control zijn.
-Genereren van de benodigde financiële informatievoorziening gericht op projectsturing door projectmanagers.
-Het leveren van financiële bijdragen voor de ambtelijke en bestuurlijke besluitvorming.
- Adviseur en sparringpartner voor leidinggevenden van de afdeling Uitvoering Werken.
-Ervaring met infrastructurele werken is noodzakelijk evenals ruime kennis van Excel.
Voor deze opdracht zoeken wij een kandidaat die aan het volgende profiel voldoet. Competenties:
-zeer gedegen kennis van en ervaring met complexe projectadministraties (bij voorkeur Oracle) en financieel-administratieve technieken;
-Aantoonbare ervaring met infrastructurele werken is noodzakelijk evenals ruime kennis van Excel.
-In de aard een aantoonbare doener: kunnen schakelen tussen theorie en de vertaling naar de praktijk;
-Gericht op ontwikkeling samenwerking en invulling geven aan partnership;
-Pragmatische instelling en werkwijze;
-Teamspeler;
-Constructieve meedenker (advies~en controlrol);
-Over de grenzen van de eigen functies heen kunnen kijken (multidisciplinair).
-Kandidaat is per direct beschikbaar.
Tarief (inclusief alle kosten, exclusief BTW)
Minimaal: € 73,00
Maximaal: € 80,00
Inhoudelijke CV eisen
30 % De kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van projectadministraties in de wegensector in relatie tot financiële wet- en regelgeving (financiële deskundigheid is daarbij een vereiste, zo beschikt u minimaal over kennis van BBV en het lasten- en batenstelsel), zoals beschreven bij functie-inhoud. U geeft aan op welke wijze de kandidaat deze aantoonbare ervaring heeft opgedaan.Geef twee concrete, recente voorbeelden waaruit dit blijkt en specificeer nadrukkelijk uw eigen rol.
10 % De kandidaat beschikt over een zeer gedegen, aantoonbare kennis van de P&C-cyclus, de samenhang tussen de verschillende onderdelen daarbinnen, en de wijze waarop deze verder kunnen worden ontwikkeld in het belang van de organisatie~en poltiek-bestuurlijke sturing en verantwoording. Geef in ieder geval twee (2) concrete, recente voorbeelden op basis waarvan u aantoont dat u aan het gevraagde voldoet.
30 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het werken in complexe projecten en complexe financiële projectadministraties (bij voorkeur in Oracle Financials). Geef twee concrete, recente voorbeelden waaruit dit blijkt en specificeer nadrukkelijk uw eigen rol.
10 % De kandidaat beschikt tenminste over een afgeronde HBO-opleiding op financieel-economische gebied (bijv. HEAO/BE/EJ/MER). U geeft aan over welke afgeronde HBO-opleiding op het gevraagde gebied u beschikt (benoem het jaar van afstuderen). Een toelichting is verplicht.
10 % De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze hierbij en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld, en ervaring als gesprekspartner met het politieke bestuur (politiek-bestuurlijke sensitiviteit). Geef een concreet en recent voorbeeld waaruit dit blijkt.
Planning
02-12-2013 00:00
05-12-2013 14:00
06-12-2013 23:59
11-12-2013 23:55
12-12-2013 00:00
13-01-2014 23:59
|