Financieel Adviseur
-Adviseren van de afdelingen Maatschappij en Publieksplein (management, beleidsmedewerkers, projectleiders etc.) met betrekking tot financieel-economische vraagstukken. Hierbij gaat het in het bijzonder om college adviezen, raadvoorstellen – en besluiten, P&C-documenten, voortgang van budgetuitputting en inrichting van de financiële administratie;
-Toetsen van college adviezen, raadvoorstellen en – besluiten van voorgaande afdelingen aan interne beleidslijnen en externe regelgeving.
-Specifieke aandachtsgebieden zijn o.a. decentralisaties en kostendekkendheid leges.
-Vertegenwoordiging van de gemeente op het werkterrein financiën bij enkele externe partijen.
Resultaatgebied 2: Planning en Control-cyclus.
-Coördinatie en uitvoerende werkzaamheden met betrekking tot de Bestuursrapportages;
-Meedenkende en uitvoerende rol bij de totstandkoming van verschillende P&C-documenten zoals jaarrekening en begroting. Hierbij gaat onder andere om het in samenwerking met eerder genoemde afdelingen amenstellen van de toelichtingen op realisatie en begrotingscijfers, het onderhouden van contacten met deze afdelingen, het toelichten van realisatiecijfers aan de accountant, het mede opstellen van het controledossier etc.
-Opstellen van begrotingswijzigingen, het voorbewerken van systeemoverzichten tot informatie voor beleid en het maken van deelrapportages voor de interne klanten.
-Ondersteunen bij de totstandkoming van en meedenken over de doorontwikkeling van de planning en control cyclus (doeltreffendheid/doelmatigheid).
-Advisering over inrichting van beheersbare fin.administratie.
Resultaatgebied 3: Beleidsontwikkeling.
-Het initiëren en opstellen van beleid m.b.t. gemeentegaranties.
Resultaatgebied 4: Overig.
-Uitvoerende werkzaamheden in diverse projecten zoals huisvesting gemeente en BLOK 5 (nieuw cultureel centrum).
Aanvraag gunningscriteria