Opdracht informatie
|
20-1-2014
|
Einddatum
|
30-4-2014
|
Optie tot verlenging
|
Ja
|
Aantal posities
|
1
|
Aanvraag reden
|
Vacatureruimte / vervanging
|
Aanvraag reden opmerkingen
|
Tijdelijke vervanging langdurig zieke medewerker cluster financieel beleid.
|
Financieel Adviseur.
Resultaatgebied 1: Advisering.
Toelichting:
-Adviseren van de afdelingen Maatschappij en Publieksplein (management, beleidsmedewerkers, projectleiders etc.) met betrekking tot financieel-economische vraagstukken. Hierbij gaat het in het bijzonder om college adviezen, raadvoorstellen – en besluiten, P&C-documenten, voortgang van budgetuitputting en inrichting van de financiële administratie;
-Toetsen van college adviezen, raadvoorstellen en – besluiten van voorgaande afdelingen aan interne beleidslijnen en externe regelgeving.
-Specifieke aandachtsgebieden zijn o.a. decentralisaties en kostendekkendheid leges.
-Vertegenwoordiging van de gemeente op het werkterrein financiën bij enkele externe partijen.
Resultaatgebied 2: Planning en Control-cyclus.
Toelichting:
-Coördinatie en uitvoerende werkzaamheden met betrekking tot de Bestuursrapportages;
-Meedenkende en uitvoerende rol bij de totstandkoming van verschillende P&C-documenten zoals jaarrekening en begroting. Hierbij gaat onder andere om het in samenwerking met eerder genoemde afdelingen samenstellen van de toelichtingen op realisatie en begrotingscijfers, het onderhouden van contacten met deze afdelingen, het toelichten van realisatiecijfers aan de accountant, het mede opstellen van het controledossier etc.
-Opstellen van begrotingswijzigingen, het voorbewerken van systeemoverzichten tot informatie voor beleid en het maken van deelrapportages voor de interne klanten.
-Ondersteunen bij de totstandkoming van en meedenken over de doorontwikkeling van de planning en control cyclus (doeltreffendheid/doelmatigheid).
-Advisering over inrichting van beheersbare fin.administratie.
Resultaatgebied 3: Beleidsontwikkeling.
Toelichting:
-Het initiëren en opstellen van beleid m.b.t. gemeentegaranties.
Resultaatgebied 4: Overig.
Toelichting:
-Uitvoerende werkzaamheden in diverse projecten zoals huisvesting gemeente en BLOK 5 (nieuw cultureel centrum).
Aanvraag gunningscriteria
|
Afgeronde HBO opleiding in de financiële of bedrijfskundige richting.
|

|
Minimaal 1 jaar recente ervaring met adviseurschap t.a.v. het sociaal domein. Dit dient duidelijk in het cv naar voren te komen.
|

|
10
|
Kandidaat is op korte termijn beschikbaar.
|

|
Kandidaat is beschikbaar in januari voor 24 uur per week en vanaf februari tot en met april 32-36 uur per week.
|

|
kandidaat is in eigen dienst op het moment van aanbieden of een ZZP-er die door maximaal 1 bureau wordt aangeboden.
|

|
5
|
Minimaal 3 jaar ervaring met gemeentefinanciën van toepassing zijnde voorschriften. Dit dient duidelijk in het cv naar voren te komen
|

|
10
|
|
|
|
|
Uren en werkdagen