Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
ZU440
 
Opdracht
Projectleider Zaakgericht Werken, 18 tot 24 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-03-05 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management, ICT (zakelijke automatisering), Logistiek
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

 

    Publicatiedatum 18-02-2014
Dienstverband 2 tot 3 dagen per week    
Werk/denkniveau HBO Verloopdatum 05-03-2014 17:00
Aanvang z.s.m.  
Duur 6 maanden (optie tot verlenging 3 maanden)

 

Organisatie
In het collegeprogramma 2010-2014 van de gemeente is de ambitie geformuleerd om inwoners, bedrijven en instellingen in één keer van het goede antwoord te voorzien. De gemeentelijke dienstverlening moet ondersteunend en efficiënt zijn. Om dit te bereiken werkt de gemeente volgens het Antwoordconcept aan:
-groeien naar Antwoord© fase 4 “gemeente heeft antwoord” waarbij de Frontoffice regie heeft op de klantvraag;
-verdere digitalisering van de gemeentelijke producten en het gebruik daarvan stimuleren;
-verbetering van informatiehuishouding en een integraal antwoord op een klantvraag;
-verminderen regeldruk bij inwoners en bedrijven.

 

De regie hiervoor ligt bij het programma Dienstverlening. Het programma Dienstverlening werkt concernbreed. Het project zaakgericht werken maakt onderdeel uit van het Programma Dienstverlening.


Voor het project zaakgericht werken is geen apart projectteam beschikbaar. De projectleider zaakgericht werken gaat intensief samenwerken met o.a. de projectleider/team Continue Verbeteren, de projectleiders DMS RMA en digitalisering Inkomende Post van de afdeling Informatie &Automatisering, en de collega’s van de vakafdelingen. Opdrachtgever van het Programma Dienstverlening is het afdelingshoofd Publieksplein (frontoffice).

 

Opdracht
Doel van het zaakgericht werken is om de dienstverlening voor de burgers, ondernemers en instellingen transparanter te maken. Met zaakgericht werken kunnen de Zoetermeerse processen worden gestandaardiseerd en beter gestuurd gestandaardiseerd en beter gestuurd worden waardoor kwaliteit en doorlooptijd beter kunnen worden beheerst.

 

De opdracht voor de projectleider zaakgericht werken is:
-Het nader uitwerken van concept zaakgericht werken binnen de gemeente
-Dit concept afstemmen op de (on)mogelijkheden van de technische infrastructuur en ondersteunende applicaties.
-Dit concept ook visueel maken zodat duidelijk wordt wat de organisatie mag/kan verwachten.
-Het ‘meenemen’ van de organisatie in het concept
-Het maken van een omgevingsanalyse, in beeld brengen van kansen, bedreigingen en mogelijke weerstand.
-Het opstellen van een gedragen, praktisch en realistisch Plan van Aanpak met een organisatiebrede planning.
-Het zaakgericht (laten) beschrijven, inrichten en implementeren van een nader te bepalen aantal processen.
-Het inwerken/opleiden van een interne projectleider en andere direct betrokkenen.

 

Als deze eerste basis van zaakgericht werken staat en werkt, draagt de projectleider het project over aan een interne projectleider.

 

De projectleider beschikt over conceptueel vermogen voor het nader uitwerken van het concept zaakgericht werken. De projectleider is een verbindend type en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden zodat hij zijn weg kan vinden in een organisatie in beweging en draagvlak kan creëren, vanwege de complexiteit van het project en de lopende organisatieontwikkeling.
De projectleider kan en wil “met de voeten in de klei” en zorgt er ervoor zorgen dat processen zaakgericht worden beschreven, ingericht en geïmplementeerd (inclusief voortgangsrapportages).

 


Gunningscriteria (weging)
De kandidaten wordt gevraagd om beknopt te beschrijven (maximaal 3 A4) waarin hij/zij aangeeft hoe hij dit project wil aanpakken. Onderdelen daarvan zijn: wijze van uitwerken van het concept zaakgericht, wijze van creëren draagvlak en aanpak implementatie en overdracht. Doel van dit plan is dat de gemeente inzicht krijgt in de manier van denken en (samen)werken van de kandidaat. De aanpak is onderdeel van het gesprek. Daarnaast blijkt uit het CV dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) minimaal beschikt over:


-HBO/WO- werk denkniveau (15%)
-Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als project- of procesmanager binnen de (gemeentelijke) overheid of andere complexe organisaties (30%)
-Aantoonbare ervaring met verandertrajecten en implementatie van processen (30%)
-Aantoonbare kennis van zaakgericht werken en dienstverlening/Antwoordconcept (20%)
-Aantoonbare affiniteit met en globale kennis van ICT (5%)

 

De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

 

Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
-Analytisch denkvermogen: dringt snel tot de kern door en onderscheidt hoofd- en bijzaken.
-Doortastend en resultaatgericht
-Samenwerkingsgericht, beschikt over overtuigingskracht.
-Sterke verbindende kwaliteiten
-Procesgericht en zorgvuldig in processen

Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.


Benodigd aantal professionals
1.


CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Let op: het plan van aanpak dient onderdeel uit te maken van het cv. U dient cv en plan van aanpak als 1 document te uploaden. Het totale document mag dientengevolge maximaal 8 pagina's bevatten. 


Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader in overleg te bepalen.


Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 10-03-2014, tussen 13.00 en 14.00 uur en op 14-03-2013, tussen 9.00 en 11.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 07-03-2014 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht