Beschrijving
|
|
Publicatiedatum |
26-02-2014 |
Dienstverband |
36 uur per week |
Aanvraagnummer |
|
Werk/denkniveau |
MBO |
Verloopdatum |
05-03-2014 10:00 |
Aanvang |
17 maart 2014 |
|
Duur |
4 maanden (optie tot verlenging 4 mnd) |
Opdracht
Inventarisatie bestemmingsplan
Om een nieuw bestemmingsplan op te kunnen stellen, is het van groot belang goed zicht te hebben op hoe het plangebied er nu bij staat (functies, aanwezigheid van bestaande bebouwing, actuele gebruik van gebouwen en gronden). Veel van deze gegevens zijn reeds bekend bij de gemeente, maar deze kunnen onvolledig zijn of gedateerd. Daarom zal het plangebied nader geïnventariseerd moeten worden.
Deze inventarisatie zal zoveel mogelijk in eigen beheer plaatsvinden aan de hand van bureauonderzoek (gisomgeving, vergunningendossier, lezen van bouwkundige tekeningen, verwerken projectvrijstellingen/ wijzigingen) en veldonderzoek (situatie ter plaatse bekijken).
U moet deze gegevens kunnen vergelijken met de huidige bestemmingsplannen en vastleggen of de feitelijke situatie ‘in het veld’ van de bekende gegevens afwijkt. Gestart zal worden met de inventarisatie van het bestemmingsplan kern Stompwijk.
Toezicht bestaande bouw
Daarnaast zal je het bouwtoezicht uitvoeren in het kader van het vervolg van het project "Bouw Mee aan .............". Doel van het project was om de gebreken aan het casco (buitenkant) van de woningen in de wijkop te heffen. De huiseigenaren konden bij de gemeente een laagrentende lening of subsidie aanvragen voor het wegwerken van achterstallig onderhoud aan hun woningen. In het project is steeds gecommuniceerd dat indien de gebreken aan de woningen niet zouden worden verholpen er handhavend zou worden opgetreden. Omdat bij overgebleven dossiers de welwillendheid van de eigenaren minder is om de gebreken op te lossen is te verwachten dat er meer uitleg en communicatie in de handhavingsfase vereist is en dat er bovendien meer verzet komt tegen mogelijke dwangmaatregelen. Op dit moment zijn 31 dossiers die reeds in procedure zijn gebracht (hiervan bevindt ongeveer de helft van de dossiers zich in de fase van vooraanschrijving/aanschrijving en in de andere helft dient een controle plaats te vinden om te bepalen of is voldaan na een vooraanschrijving). Daarnaast worden 42 dossiers nog in procedure gebracht.
Gunningscriteria (weging)
- Afgeronde relevante Bouwtechnische opleiding op minimaal MBO-niveau (25%)
- Kennis-en werkervaring op het gebied van het Bouwbesluit en constructieve veiligheid (15%)
- Minimaal 1 jaar ervaring in de afgelopen 4 jaar in het uitvoeren van een inventarisatie ten behoeve van bestemmingsplannen (20%)
- Minimaal 2 jaar ervaring in de functie van bouw en woningtoezichthouder in de afgelopen 5 jaar (40%)
De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
-mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
-resultaatgericht, initiatief nemend, samenwerkend en klantgericht.
Je hebt oog voor tegenstrijdige belangen en weet daar vanuit je functie mee om te gaan. Je werkt zelfstandig en bent professioneel en accuraat. Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 10 of 11 maart 2014. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 7 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
|