Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
17-3-2014 |
Einddatum |
31-12-2014 |
Optie tot verlenging |
ja |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
BESCHRIJVING FUNCTIE
Het project RISK*, onderdeel van projectbureau Project Renovatie Bruggen** van Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud (RWS GPO) zoekt een proactieve, zelfstandige en dienstverlenende senior adviseur project en procesbegeleider. Het betreft een parttime functie, op een tijdelijke project-inhuurpositie, tot circa 2019.
Taken en verantwoordelijkheden
-Aansturing, begeleiding en toetsing van de partij(en) die de RISK-inspecties uitvoeren. Op hoofdlijnen zijn dit de volgende werkzaamheden:
-Coördinatie werkzaamheden, bewaking planning en voortgang;
-Aansturen uitvoerende partij;
-Voeren van (werk)overleg intern en extern;
-Toetsen van werkplannen en rapportages (inhoudelijk in samenwerking met specialisten RWS);
-Toetsing van de werkzaamheden;
-Afstemming met Opdrachtgever en beheerders;
-Beoordelen van contractwijzigingen en afwijkingen;
-Coördinatie verkeers- en scheepvaartmaatregelen;
-Advisering t.a.v. (spoed)reparaties (in samenwerking met specialisten RWS);
-Coördinatie inspectie- en reparatiegegevens voor historisch overzicht.
Competenties
-Overtuigingskracht, Analytisch vermogen, Organisatiebewustzijn
-Nauwkeurig en zorgvuldig;
-Enthousiast en verbindend;
-Overzichthoudend
-Goede analytische en communicatieve vaardigheden;
-Goed met de pc, sterk in systemen;
-Dienstverlenend
Functie-eisen
-Opleidingsniveau HBO
-10 – 15 jaar ervaring in het werken in een Civieltechnische omgeving
-Affiniteit met Staalbouw
-Ervaring bij RWS is een pré
De focus ligt op procesbegeleiding. Je voert voor een groot deel de werkzaamheden zelfstandig uit en managet daarbij de raakvlakken.
Daarnaast vervul je een belangrijke rol als rechterhand van de projectleider RISK (Pjl– Geke de Wit, zie profiel LinkedIn).
Deze positie in het projectteam vereist een zeer proactieve houding, naast PB ben je ook procescoördinator. Je pakt niet graag zaken zelf op, maar heel graag. Het past echt bij je om collega’s te helpen met het plannen en organiseren van hun werkzaamheden en acties na te jagen. Je bent daardoor volwaardig partner in business van de leden van het projectmanagementteam.
RISK draagt zorg voor de beheersing van de constructieve veiligheid van het rijdek door middel van inspecties en eventuele reparaties tot aan de renovatie of vervanging. Het belang van onderlinge samenwerking in het team maar ook met het “moeder” programma Project Renovatie Bruggen is bij uitstek mensenwerk. Wij geloven dat de sleutel tot succes ligt in een energierijke, respectvolle en professionele samenwerking. Sfeer en verbinding zijn succesfactoren. Met elkaar maken wij het project tot een succes en op die manier helpen we RWS en de maatschappij een stap verder.
Praktische gegevens:
Startdatum – zsm
Einddatum – 31/12/2014, met uitzicht op jaarlijkse verlenging tot ca. 2018
Contracturen – 16
Schaal – 11
Werktijden – nader over een te komen.
Projectinformatie RISK (Rijdek Inspecties Stalen kunstwerken).
Het monitoren van vermoeiingsproblemen van de zwaarst belaste wielsporen van stalen bruggen door de uitvoering van Niet Destructief Onderzoek (NDO) om de constructieve en verkeersveiligheid te kunnen borgen tot aan het moment dat levensduurverlengende maatregelen zijn getroffen. Op basis van de inspecties kan besloten worden tot het uitvoeren van reparaties. De inspecties moeten integraal benaderd worden. Kennis van staal, ervaring met het uitvoeren van inspecties en opstellen rapporten zijn belangrijk. De verschillende (deel) processen (intern en extern) moeten goed in de gaten gehouden worden.
Projectinformatie Project Renovatie Bruggen
PRB heeft tot doel 14 stalen bruggen die aan het eind van hun levensduur zijn te renoveren zodat de levensduur gegarandeerd is voor minstens 15 jaar, gegeven de huidige functionaliteit en met een acceptabel niveau van onderhoud. Door de vermoeiingsproblematiek staat Rijkswaterstaat voor de afweging de bruggen te versterken of te vervangen. De financiële omvang van het totale project is ca. 500 mln.
Voor de 8 vaste bruggen werken we met een constructie met Managing Contractor (MC). Het kernteam van RWS voert de regie op hoofdlijnen, de MC bereidt de renovatie voor en stuurt de aannemers aan. De renovatie van de 6 beweegbare bruggen wordt door RWS zelf gecoördineerd.
Op dit moment zijn 7 bruggen (nagenoeg) gereed, 3 in uitvoering, 2 in voorbereiding en 2 in het besluitvormingstraject.
Aanvraag gunningscriteria
|
Opleidingsniveau HBO |
 |
8 |
10-15 jaar ervaring in civiel-technische omgeving |
 |
7 |
Affiniteit met GWW sector (grond/weg/waterbouw) |
 |
7 |
Ervaring in publieke sector |
 |
5 |
Relevantie werkervaring zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel |
 |
5 |
Ervaring met projectmatig werken |
 |
6 |
Ervaring bij RWS |
 |
8 |
|
|
|
|
|