Beschrijving
Organisatie |
|
Publicatiedatum |
05-03-2014 |
Dienstverband |
24 uur per week |
Aanvraagnummer |
ZU452 |
Werk/denkniveau |
HBO |
Verloopdatum |
14-03-2014 12:00 |
Aanvang |
z.s.m. |
|
Duur |
tot 31 december 2014 (optie tot verl: 6 mnd) |
Organisatie
Het team Financiële Concerntaken vormt samen met zeven andere teams de afdeling Bedrijfsvoering, Advies en Services. De afdeling Bedrijfsvoering, Advies en Services levert advies en ondersteuning op het gebied van P&O, ICT, Financiën, (documentaire) informatievoorziening, communicatie, applicatiemanagement, facilitaire en juridische zaken.
Het team Financiële Concerntaken is verantwoordelijk voor de Planning & Control cyclus en stelt hiervoor onder andere de programmabegroting en de tussentijdse rapportages hierover op. Ook ontwikkelt en implementeert team Financiële Concerntaken financieel beleid. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor Treasury, verzekeringen en de AO/IB van de afdeling Bedrijfsvoering, Advies en Services. Na uitvoering van het besluit om de financiële adviesfunctie te centraliseren, verzorgt het team in 2014 de volledige financiële advisering aan alle afdelingen. Het team Financiële Concerntaken heeft een belangrijke verbindende rol naar de organisatie en het bestuur
Opdracht
Als financieel adviseur ben je de adviseur en sparringpartner voor financiële vraagstukken voor de afdeling Samenleving (70% van de tijd) en voor de andere teams van de afdeling Bedrijfsvoering, Advies en Services. Je bent het eerste aanspreekpunt waar het gaat om de financiële kant van B&W-adviezen, de bijdragen van de teams aan de Planning & Control-cyclus en de administratieve organisatie. Je taken bestaan uit het adviseren, ondersteunen en begeleiden van het lijnmanagement bij financiële vraagstukken. Verder kun je worden gevraagd om in deel te nemen aan projecten van de afdelingen waarmee financiële belangen gemoeid zijn. Samen met de andere accounthouders en de beleidsadviseurs van het team Financiële Concerntaken ben je een vakbekwame vertegenwoordiger van het team dat procesverantwoordelijk is voor alle financiële processen binnen de gemeente. Vanuit je vakmanschap volg je de actuele financiële landelijke ontwikkelingen op de voet en herken je vlot knelpunten en kan je deze vertalen naar de gemeentelijke situatie.
Gunningscriteria (weging)
-HBO werk- en denkniveau, blijkend uit een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (20%)
-Aantoonbare kennis van de taakvelden Cultuur, Welzijn en Sport en het Sociale Domein (30%)
-Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel adviseur binnen de gemeentelijke overheid (40%)
-Bekendheid met de drie komende decentralisaties (10%)
De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
Je bent een zelfstandige en doortastende verbinder die durft te zeggen waar het op staat. Je hebt een stevige persoonlijkheid en je haalt voldoening uit het werken in een gedreven team dat ambities heeft en zich stevig op de kaart wil zetten. Daarnaast ben je een persoon die goed kan relativeren en gevoel voor humor heeft. Je beschikt over een afgeronde HBO-opleiding en vier tot zeven jaar relevante werkervaring. Omdat je voor een groot deel van je tijd ingezet zal worden als adviseur voor de afdeling Samenleving, is kennis van de taakvelden van deze afdeling een pré. Het gaat hierbij om taakvelden op het gebied van o.a het sociale domein, cultuur, welzijn en sport.
Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 20-3-2014 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 18-3-2014 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
|