Beschrijving
|
|
Publicatiedatum |
20-03-2014 |
Dienstverband |
36 uur per week |
|
|
Werk/denkniveau |
HBO |
Verloopdatum |
27-03-2014 16:00 |
Aanvang |
z.s.m. anders per 01-05-2014 |
|
Duur |
tot 1 juli 2015 (optie tot verlenging) |
Profiel
Je bent een daadkrachtige, ervaren en flexibele beleidsmedewerker. Je hebt een uitstekend gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen. De sociale wetgeving kent voor jou geen geheimen en je bent goed ingevoerd in de uitvoeringspraktijk op het gebied van inkomen, reïntegratie en schuldhulpverlening. Samenwerking en integraal denken en handelen staat in jouw werk centraal, je weet constructieve verbindingen te leggen met ketenpartners en andere maatschappelijke organisaties. Je bent uitstekend op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van het sociaal domein (decentralisaties, participatiewet, wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Wet maatregelen WWB). Je bent een goed onderhandelaar en beschikt over een vlotte pen.
Opdracht
De afdeling Sociale Zaken is in beweging, niet in de laatste plaats door alle komende wijzigingen binnen het Sociale Domein. Nieuwe wetgeving zorgt voor ingrijpende aanpassingen: o.a. door de invoering van de kostendelersnorm, ontwikkelingen in de arbeidsmarktregio met nieuwe doelgroepen, het Werkbedrijf, de invoering van loonwaardemethoden met specifieke loonkostensubsidie, de aanscherping en harmonisering van het sanctiebeleid. Los daarvan staan in de gemeente voor 2014 ook nog een aantal andere belangrijke en omvangrijke beleidsonderwerpen op de rol.
We verwachten dat de allround beleidsmedewerker zelfstandig aan de slag kan met verschillende (nieuwe) beleidsonderwerpen. De persoon die we zoeken is in staat om zich nieuwe onderwerpen snel eigen te maken.
De beleidsmedewerker die we zoeken zal zich in ieder geval, maar niet uitsluitend, gaan bezighouden met:
• Het beheren van het beleidsdossier schuldhulpverlening
• Het uitvoeren van een evaluatie van het dienstverleningsconcept schuldhulpverlening.
• De beleidskeuze collectieve zorgverzekering en de aanbesteding daarvan.
• De actualisering en ontwikkeling van de kaders voor re-integratiebeleid en de vertaling daarvan in activiteiten en instrumenten.
• Het opstellen van de kadernota i.v.m. intensivering armoedebeleid.
• Het beheren van het beleidsdossier volwasseneneducatie.
• De implementatie van sociale activering en tegenprestatie.
Taken:
1. Ontwikkelen van beleid en adviseren op het terrein van sociale zaken, en dan met name op de genoemde beleidsonderwerpen:
• verricht onderzoek, volgt en evalueert ontwikkelingen;
• vertaalt deze in voorstellen en notities;
• adviseert het management en het bestuur.
2. Zorg dragen voor de (beleids)uitvoering op het terrein van sociale zaken:
•organiseert en coördineert activiteiten die betrekking hebben op het uitvoeringsgereed maken van het beleid;
• draagt zorg voor de uitwerking van vastgesteld beleid in concrete verordeningen en/of regelingen en/of maatregelen e.d.;
• draagt zorg voor de inhoud van communicatie-uitingen op het genoemde terrein.
3. Verrichten van overige werkzaamheden:
• Bijdrage leveren aan stukken t.b.v. de P&C-cyclus (o.a. begroting, jaarrekening , monitor-informatie ed.)
• Bijdrage leveren t.b.v, Adviesraad
Gunningscriteria (weging)
- Een relevante afgeronde HBO-opleiding (10%)
- Minimaal 5 jaar ervaring als beleidsmedewerker op het gebied van werk en inkomen (waarvan in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar bij een gemeente) (40%)
- Aantoonbare ervaring met de begeleiding van aanbestedingsprocessen (20%)
- Aantoonbare kennis van de relevante (bij de opdracht genoemde) beleidsterreinen (30%)
De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
- Omgevingsbewustzijn
- Probleemanalyse
- Stressbestendig
- Praktisch
- Resultaatgericht
- Integer
- Klantgericht
Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Benodigd aantal professionals
Eén
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 04-04-2014 van 10.00 uur tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 31-03-2014 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
Overige informatie
ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
|