Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000124
 
Opdracht
Projectleider Personeels- en Salarisadministratie,40 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-05-14 16:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Startdatum 01-07-2014
15-03-2014
Ja, in overleg met 6 maanden
40 uur per week



De komst van de Nationale Politie luidde een nieuw tijdperk in voor de politie Nederland. Het zijn van één korps - in plaats van 26 zelfstandige korpsen - biedt de politieorganisatie kansen voor verbetering en vernieuwing.

Een belangrijke opdracht van de Minister van Veiligheid en Justitie bij de vorming van één organisatie is dat de efficiency van de politie wordt verhoogd waardoor de overhead binnen de politie wordt gereduceerd. Deze opdracht vertaalt zich in een besparingsopgave van €230 miljoen die de nieuwe politieorganisatie na 2015 structureel moet bezuinigen. Als kader bij deze bezuiniging geldt dat deze hoofdzakelijk gevonden dient te worden in een efficientere en goedkopere inrichting van de bedrijfsvoeringsfunctie.

Om de bedrijfsoveringsfunctie efficienter in te richten wordt een centraal aangestuurd politiedienstencentrum (PDC) ingericht. Vanuit dit PDC zal de organisatie ondersteund worden op het gebied van HRM, Facility Management, Financien, IV en ICT en Communicatie. Voor elk van deze disciplines zal een aparte dienst worden gerealiseerd.

Een van de grote uitdagingen binnen het realiseren van het PDC is de vorming van één centrale Personeels- en Salarisadministratie (PA/SA), onderdeel van de afdeling HR Administratie binnen de Dienst HRM. In deze centrale PA/SA zullen de activiteiten en een groot deel van de huidige medewerkers van de 26 PA/SA's van de oude korpsen opgaan. Hierdoor ontstaat een PA/SA die zal zorgdragen voor de personeels- en salarisadministratie voor een organisatie van 65.000 medewerkers.

Om deze omvangrijke samenvoeging te realiseren moeten niet alleen de (werk)processen opnieuw worden ingericht, maar moet ook een nieuwe IV-voorziening worden gerealiseerd. Hierbij is het een grote uitdaging om (werk)processen maximaal te standaardiseren en digitaal beschikbaar te maken. Daarom is de introductie van HR-selfservice (HRSS) voor medewerkers en leidinggevenden een belangrijke speerpunt. Onderdeel van de realisatie PA/SA is dan ook het realiseren en implementeren van de HRSS.

Door standaardisatie en implementatie van HRSS levert de realisatie van de PA/SA een belangrijk bijdrage aan het strategische thema van kostenbewustzijn en -besparingen binnen de Nationale Politie.

Voor deze omvangrijke klus zijn wij op zoek naar versterking van het projectteam dat de realisatie van de PA/SA uitvoert met een Projectleider Personeels- en Salarisadministratie.

De projectleider Personeels- en Salarisadministratie geeft sturing en vorm aan de standaardisatie en realisatie van (een deel van) de processen die onder de verantwoordelijkheid van de projectleider HR Administratie worden ingericht en in werking worden gebracht.

Om de rol als Projectleider Personeels- en Salarisadministratie goed in te kunnen vullen, voert de projectleider overleg met diverse spelers binnen de Nationale Politie (directie HRM, Goning Concern, het project IV HRM MLT en de overige realisatieprojecten binnen het PDC HRM en andere bedrijfsvoeringsfuncties). De projectleider geeft uitvoering aan de toegewezen op te leveren producten uit de opgestelde project- en faseplannen voor de realisatie van de afdeling HR Administratie, onderdeel PA/SA. De projectleider geeft sturing en vorm aan de toegewezen producten en stelt indien noodzakelijk in overleg met de Projectleider HR Administratie de project- en faseplannen bij. Ook sturing op de conversie en het feitelijke inwerking brengen van de PA/SA is onderdeel van deze uitdagende opdracht.



Het plannen en organiseren van de activiteiten die noodzakelijk zijn voor het realiseren van een (deel van de) processen binnen de afdeling HR Administratie. Het geven van sturing aan de werkzaamheden van de te realiseren toegewezen onderdelen van het project en de realisatie daarvan en sturing aan het inwerking brengen van de nieuwe centrale Personeels administratie/Salaris administratie (PA/SA).

Verantwoordelijk voor de toegewezen onderdelen van de project- en/of faseplannen.


Grootschalige samenvoegingen op administratief gebied en invoering selfservice.
-Ruime ervaring in projectmanagement van grote complexe projecten.

Aansturing van de realisatie van de toegewezen producten uit de project- en faseplannen en in werking brengen deel PA/SA.



Er vindt een brede afstemming plaats binnen de bedrijfsvoering - ook op het niveau van de directie HRM, Programma Management Organisatie PDC en het MT van het PDC.



Inzet project.



Minimaal afgeronde erkende HBO opleiding of hoger.


-Minimaal 5 jaar (± fulltime) aantoonbare werkervaring als projectleider van organisatieveranderingstrajecten binnen grote (minmaal 10.000 medewerkers) complexe organisaties in de afgelopen 8 jaar is een eis.
-Minimaal 2 jaar (± fulltime) aantoonbare relevante werkervaring met het vormen van Shared Service Centra op administratief gebied met het vormgeven en realiseren van organisatie inrichting en procesoptimalisatie opgedaan binnen een complexe (meer dan 10.000 medewerkers), (semi-)publieke organisatie omgeving in de afgelopen 8 jaar is een wens.
-Aantoonbare kennis en ervaring met Personeels- en Salarisadministratie en backoffice in de afgelopen 8 jaar is een wens.
-Minimaal 2 jaar relevante ervaring met introductie van selfservice in de afgelopen 5 jaar is een wens.
-Minimaal 2 jaar ervaring in grootschalige samenvoegingen op administratief gebied in grote organisaties in de afgelopen 5 jaar is een wens.
-Minimaal 2 jaar ervaring ten aanzien van het in werking brengen van nieuwe organisatieonderdelen in de afgelopen 5 jaar is een wens.



-Realiseert samenwerking met diverse groepen en op verschillende niveaus in de organisatie
-Gevoel voor complexe politieke en organisatorische verhoudingen
-Zelfstarter met visie
-Analytisch vermogen
-Resultaatgericht en focus op pragmatische en werkbare oplossingen


Planning / Afspraken
De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 20 mei in de middag of donderdag 22 mei in de ochtend.
27-05-2014


Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01 juli 2014 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 15 maart 2014 voor 40 uur per week. Het contract kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe, bij voorkeur in PDF-formaat toegelicht met functienaam, start– en einddatum en aantal gewerkte uren per week. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Verstrek, bij voorkeur in PDF-formaat, een toelichting van een referentie van een project, niet ouder dan 3 jaar. Let hierbij expliciet op de volgende vermelding in de uitgewerkte toelichting: - geef in de toelichting duidelijk aan dat het om een gelijkwaardige opdracht gaat; - naam opdrachtgever of werkgever; - geef de periode (start- en einddatum) aan en het aantal uren per week; - de opdrachtformulering; - de taken en verantwoordelijkheden; - de behaalde resultaten; - naam referent van de leidinggevende, functie en telefoonnummer.
 
Minimaal 5 jaar (± fulltime) aantoonbare werkervaring als projectleider van organisatieveranderingstrajecten binnen grote (minmaal 10.000 medewerkers) complexe organisaties in de afgelopen 8 jaar. Deze ervaring en omvang moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.


Inhoudelijke CV wensen
25 % Minimaal 2 jaar ervaring in grootschalige samenvoegingen op administratief gebied in grote organisaties in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.
20 % Minimaal 2 jaar ervaring ten aanzien van het in werking brengen van nieuwe organisatieonderdelen in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.
15 % Minimaal 2 jaar (± fulltime) aantoonbare relevante werkervaring met het vormen van Shared Service Centra op administratief gebied met het vormgeven en realiseren van organisatie inrichting en procesoptimalisatie opgedaan binnen een complexe (meer dan 10.000 medewerkers), (semi-)publieke organisatie omgeving in de afgelopen 8 jaar. Deze ervaring en omvang moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.
15 % Aantoonbare kennis en ervaring met Personeels- en Salarisadministratie en backoffice in de afgelopen 8 jaar. Dit dient te worden aangetoond middels een toelichting van maximaal 250 woorden. Dit moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.
15 %Minimaal 2 jaar relevante ervaring met introductie van selfservice in de afgelopen 8 jaar. Dit moet middels een toelichting van maximaal 250 woorden aangetoond worden.
10 % Minimaal afgeronde erkende WO opleiding of hoger. Een kopie van het behaalde certificaat / diploma dient te worden bijgevoegd bij de inschrijving.


Planning
06-05-2014 00:00
08-05-2014 16:00
12-05-2014 23:59
14-05-2014 16:00
16-05-2014 00:00
19-05-2014 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht