Beschrijving
Startdatum 01-09-2014
31-03-2015
Optioneel mogelijk
32 uur per week
De directie Informatievoorziening (IV) is verantwoordelijk voor de strategie- en beleidsvorming op het gebied van IV en stelt hiertoe kaders op. De directie ontwikkelt en beheert de integrale informatie-, applicatie- en ICT- architectuur en is verantwoordelijk voor het portfoliomanagement. Tevens monitort de directie de kwaliteit van de uitvoering en naleving van het IV-beleid en rapporteert over de voortgang en de kwaliteit van de IV van de politie.
Bij de uitvoering van deze kerntaken werkt de directie, met het oog op de integraliteit van het beleid en de uitvoering daarvan, nauw samen met de andere directies van de staf Korpsleiding. Daarnaast zoekt zij afstemming met het Ministerie van Veiligheid en Justitie met betrekking tot de prioriteitstelling van de ICT-projecten in het kader van het aanvalsprogramma. Tevens is sprake van nauwe samenwerking met de diensten IM en ICT met het oog op de kwaliteit, de uitvoerbaarheid en de uitvoering van het IV-beleid. Tot slot werkt de directie samen met de bedrijfsvoeringdiensten binnen het PDC ten behoeve van de ondersteuning van de directie.
De Directie IV bestaat uit vier afdelingen: Strategie, Beleid en Bestuur (SBB), Portfoliomanagement (PM) en Kwaliteit en Toezicht (KenT en Gegevensautoriteit).
Voor de afdeling Kwaliteit en Toezicht zijn wij op zoek naar één adviseur Risicomanagement.
Starten met het opzetten van strategisch risicomanagement voor informatievoorzieining van de Politie.
De afdeling ondersteunen bij risicomanagement middels:
-Opzetten kader risicomanagement
-Uitbrengen adviezen aan CIO/Directeur IV
-Door ontwikkelen risicomanagement (opzetten rapportages, begeleiden sessie/workshops, vormgeven dashboard)
-Doorvertaling Cobit 5 naar maatregelen
-Uitwerken strategische sessies/workshops
-Opstellen rapportages/dashboards
-Risicoportfolio IV opstellen en onderhouden
-Risicomanagementanalyses uitvoeren en risicomanagementrapportages opstellen
-Liaisonrol vervullen
-Opstellen kaders, processen en richtlijnen ten behoeve van het risicomanagement
Intern op Staf KL-niveau, Dienst IM en Dienst ICT. Extern met de Rijksoverheid.
Inzet in de lijn
-Een afgeronde erkende HBO opleiding of hoger is een wens
-Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring als risicomanager in de afgelopen 10 jaar is een eis.
-Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring als adviseur op de het gebied van risicomanagement in de afgelopen 15 jaar is een eis.
-Minimaal 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring als adviseur binnen de Politie in de afgelopen 5 jaar is een wens.
-Aantoonbare recente kennis van Cobit 4 in de afgelopen 2 jaar is een eis.
-Aantoonbare recente kennis van Cobit 5 in de afgelopen 2 jaar is een wens.
-Samenwerken
-Helikopterview
-Resultaatgericht
-Analyseren
-Beleidsmatig handelen
Naar bovenstaande (kern)competenties wordt verwezen op het template voor het invullen van de referentie
Planning / Afspraken
De gesprekken zullen plaatsvinden op woensdag 25 juni 2014
02-07-2014
Toelichting gunning
Sorteer op prijs / kwaliteit verhouding
Gewicht van prijs : 15 %
Gewicht van kwaliteit : 85 %
Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Beschikbaarheid
40 % Aantoonbare recente kennis van Cobit 5 opgedaan in de afgelopen 2 jaar. Dit moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.
40 % Afgeronde erkende HBO opleiding of hoger. Er dient een duidelijk leesbaar afschrift van het diploma te worden bijgevoegd.
20 % Minimaal 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring als adviseur binnen de Politie in de afgelopen 5 jaar is een wens. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
Planning
12-06-2014 00:00
13-06-2014 12:00
16-06-2014 23:59
17-06-2014 14:00
19-06-2014 00:00
24-06-2014 23:59
|