Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000155
 
Opdracht
Tactisch Inkoper3 fte, 36 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-06-19 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Startdatum 01-09-2014
31-07-2015
Ja, in overleg
36 uur per week verdeeld over 4 of 5 dagen


De sector Inkoopmanagement begeleidt het proces van aanbesteden, contracteren en contractbeheer, gebaseerd op een productcategorie indeling. Primair doel is het verwerven van hoogwaardige producten en diensten, op een rechtmatige wijze en tegen gunstige voorwaarden.
De tactisch inkoper is verantwoordelijk voor de uitvoering van aanbestedingen type B en C binnen de eigen productcategorie, zijnde Politie Uitrusting, Services of Operatien.

-De inkoper overziet het totaal en regisseert het gehele inkoopproces (helikopterview).

-Hij stemt af met de stakeholders zowel binnen als buiten de inkoopdiscipline en managet de verschillende belangen (procesgericht denken) binnen de productgroep.

-Voert marktanalyses en marktconsultaties uit.

-Verantwoordelijk voor een goede afstemming met producten- en dienstenmanagement binnen de productgroep. Hij is sparringpartner voor de productmanager. Geeft gevraagd en ongevraagd advies.

-Verantwoordelijk voor de borging van de doelstellingen op gebied van kwaliteit, tevredenheid en betrouwbaarheid van leveringen in het inkoopproces.

-Ondersteunt bij het opstellen van het aanbestedingsdocument van categorie A aanbestedingen.

-Adviseert inzake de rechtmatigheid van inkoopprocessen binnen de eigen productgroep.

-Levert onder andere input ten aanzien van projectopdracht, projectplan en PvE.


 

Meebouwen aan een succesvolle inkoopafdeling die zich steeds verder professionaliseert en waarbij het ontzorgen van het primaire proces de nadruk heeft.

Verantwoordelijk voor het inventariseren (marktanalyse), specificeren, selecteren en contracteren om het verwerven van hoogwaardige producten tegen (financieel en kwalitatief) gunstige voorwaarden voor de organisatie.

 

-Juiste uitvoering van aanbestedingsproces

-Aanbestedingen begeleiden


-Verantwoordelijk voor de uitvoering van de aanbestedingen binnen de eigen productgroep.

-De inkoper overziet het totaal en regisseert het gehele inkoopproces (helikopterview).

-Voert marktanalyses en marktconsultaties uit.

-Verantwoordelijk voor een goede afstemming met producten- en diensten management binnen de productgroep. Hij/Zij is sparringpartner voor de productmanager en geeft gevraagd en ongevraagd advies.

-Verantwoordelijk voor de borging van de doelstellingen op het gebied van kwaliteit, tevredenheid en betrouwbaarheid van leveringen in het inkoopproces.

-Ondersteunt bij het opstellen van de complexe aanbestedingsdocumenten.

-Adviseert inzake de rechtmatigheid van inkoopprocessen binnen de eigen productgroep.

-Levert onder andere input ten aanzien van projectopdrachten, projectplannen en PvE.

 

 

Primaire aandacht ligt bij de samenwerking met de producten-en dienstenmanager en de business. Ook zal de tactisch inkoper contacten met de markt hebben.


Lijn.


-Minimaal een afgeronde erkende HBO opleiding of hoger is een wens.

-Een afgeronde en erkende opleiding in de richting van Nevi 2 of gelijkwaardig is een eis.

-De afgeronde erkende universitaire leergang Aanbestedingsrecht is een wens.


-Minimaal 3 jaar relevante ervaring als inkoper binnen de overheid opgedaan in de afgelopen 5 jaar is een eis.

-Minimaal 3 jaar relevante ervaring als inkoper binnen de bij Politie benoemde categorien zijnde Politie Uitrusting (kleding en uitrusting), Services (facilitair) of Operatien (operationele middelen en diensten) of daarmee vergelijkbaar opgedaan in de afgelopen 5 jaar is een wens.

-Aantoonbare opgedane kennis van aanbestedingsrecht is een eis.

-Aantoonbare ervaring en bekwaamheid in het schrijven van inkoopstukken in de afgelopen 5 jaar.



  • Integraal denken (de inkoper is in staat alle aspecten van en gevolgen voor de gehele organisatie te betrekken bij acties en beslissingen)
  • Commercieel handelen
  • Kritische tegenspraak
  • Accuratesse
  • Goede onderhandeling en communicatieve vaardigheden


    Planning / Afspraken
De gesprekken zullen naar verwachting in week 27 en/of week 28 plaatsvinden.
27-06-2014


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2014 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 juli 2015 voor 36 uur per week. Het contract kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.



Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe, waarbij u gebruik dient te maken van het bijvoegde template. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties in de aanvraag te weten: Integraal denken, commercieel handelen, kritische tegenspraak, accuratesse en / of goede onderhandelingen en communicatieve vaardigheden. Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
 
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als inkoper binnen de overheid opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.
 
Een afgeronde en erkende opleiding in de richting van Nevi 2 of gelijkwaardig. Er dient een duidelijk leesbaar afschrift van de certificaten te worden bijgevoegd.
 
Aantoonbare recente opgedane kennis en ervaring van aanbestedingsrecht. Dit moet duidelijk genoemd zijn in het CV van de kandidaat.


Inhoudelijke CV wensen
35 % Minimaal 3 jaar relevante ervaring als inkoper binnen de bij Politie benoemde categorien zijnde Politie Uitrusting (kleding en uitrusting), Services (facilitair) of Operatien (operationele middelen en diensten) of daarmee vergelijkbaar opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk genoemd te zijn in het CV van de kandidaat.
30 % Aantoonbare ervaring en bekwaamheid in het schrijven van inkoopstukken. Motiveer dit in maximaal 200 woorden. Voeg de toelichting toe in Word of PDF-formaat.
25 % De afgeronde erkende universitaire leergang Aanbestedingsrecht. Er dient een duidelijk leesbaar afschrift van het certificaat te worden bijgevoegd.
10 % Minimaal een afgeronde erkende HBO opleiding of hoger. Er dient een duidelijk leesbaar afschrift van het diploma te worden bijgevoegd.


Planning
12-06-2014 00:00
16-06-2014 16:00
17-06-2014 23:59
19-06-2014 12:00
20-06-2014 00:00
26-06-2014 23:59 
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht