Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
7-7-2014 |
Einddatum |
31-12-2014 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Piekwerkzaamheden |
Het strenger controleren op het onterecht gebruik van de bijstandsregeling behoort in onze gemeente tot speerpunt bij de uitvoering van de WWB. Omdat de Rijksoverheid bovendien het macrobudget voor gemeenten neerwaarts bijstelt is het realiseren van besparingen op het Inkomensbudget erg belangrijk.
Om de resultaten al op korte termijn te realiseren zijn we op zoek naar een ervaren fraudepreventiemedewerker. De medewerker is werkzaam binnen het team Inkomen.
Wat wordt van deze medewerker verwacht ?
Op het gebied van uitkeringsfraude onderzoek:
1.Het (administratief rechtelijk) onderzoeken van (mogelijke) uitkeringsfraude;
2.het afleggen van huisbezoeken en/of werkplekcontroles en hierover rapporteren;
3.het actueel houden van dossiers en zorgdragen voor de afsluiting van een dossier;
4.het beoordelen van rapportages op juridische aspecten, rechtmatigheid, kwaliteit en eenheid in de uitvoering en toepassing van beleid en regelgeving;
5.het bieden van ondersteuning en advies aan klantmanagers bij het behandelen van (vermoedelijk) fraudegevallen.
Op het gebied van fraudepreventie:
1.het controleren van formulieren op fraudegevoeligheid en het doen van verbetervoorstellen;
2.het bewaken van de naleving van procedures en het adviseren over verbetering van deze procedures;
3. het toetsen van de resultaten van het gevoerde beleid en het adviseren hierover;
4.het onderzoeken van bestandgegevens en het aanpassen van de werkmethoden;
5.het opstellen van periodieke managementrapportages.
Wat vragen wij:
Enkele jaren relevante werkervaring binnen een gemeente
Klantgerichtheid;
Flexibele instelling;
Kennis van relevante wetgeving;
Het goed kunnen hanteren van conflictsituaties;
HBO werk- en denkniveau
|