Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
1-7-2014 |
Einddatum |
31-12-2014 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
Aanvraag reden opmerkingen |
|
Taken (niet limitatief):
- Het vertegenwoordigen van de opdrachtgever (behoudens financiële aangelegenheden) als bijstaander tijdens de uitvoering van het contract;
- Het uitvoeren van systeemgerichte contractbeheersing op het contract;
- Het uitvoeren van toetsen (product- en procestoetsen) en bijdragen aan toetsevaluaties;
- Het vullen van (een deel) van de URSCB-tool;
- Het organiseren van de PFU (project follow up) met de opdrachtnemer;
- Het deelnemen aan projectgebonden overleggen;
- Het plannen van bouwvergaderingen en bij afwezigheid van de contractmanager het voorzitten hiervan;
- Het uitwerken van acties uit de bouwvergadering, dan wel uitzetten bij andere teamleden (techniek, omgeving en projectbeheersing);
- Het aanjagen van acties van derden en hiervan terugkoppeling doen;
- Het vertalen van detailinformatie naar managementinformatie;
- opstellen en (laten) administreren contractbeheersingstukken;
- Het beoordelen/toetsen van alle documenten die door de opdrachtnemer worden geleverd, aan de hand van de eisen in het contract;
- De contractmanager adviseren betreffende contractwijzigingen, claims, betalingen etc.;
- Overleg voeren met de afdeling inkoop in geval van contractwijzigingen en het begeleiden van dit traject;
- Contractvoorbereiding en begeleiding ‘kleinere”opdrachten (onderzoek, inhuur, communicatie etc)
- Het regelmatig bespreken van de voortgang van het contract met de contractmanager;
- Het coördineren en invullen van de projectbeheersingsaspecten:
- baseline- en wijzigingenbeheer;
- financieel beheer;
- interne kwaliteitsborging (IKB);
- opstellen van trimesterrapportages;
- Het zorgdragen voor een gestructureerde uitvoering van de genoemde processen in het project;
- Het ondersteunen en faciliteren de projectmedewerkers bij de uitvoering van deze processen;
- Het waken ervoor dat de integraliteit, kwaliteit en uniformiteit is gewaarborgd en Het verzorgen vastlegging van gegevens in de daarvoor bestemde systemen, zodat op ieder gewenst moment betrouwbare sturingsinformatie beschikbaar is en ervoor ondersteunen en faciliteren de projectmedewerkers bij de uitvoering van deze processen;
- Het creëren de omstandigheden waaronder de andere projectteamleden gestructureerd nadenken over:
de baselines (scope, tijd en geld) en wijzigingen hierop;
de financien (kasreeks, ramingen, prognoses, uitputting);
de kwaliteitsborging van processen en producten;
de input voor rapportages;
- Het creëren een collectief bewustzijn en verantwoordelijkheidsgevoel ten aanzien van baselines, financien, kwaliteitsborging en rapportages;
-De werkzaamheden worden uitgevoerd onder de verantwoordelijkheid en aansturing van de manager projectbeheersing;
FUNCTIE EISEN
- Relevant werk- en denkniveau (WO/HBO+ niveau);
- Minimaal 3-5 jaar werkervaring;
- Minimaal 1-3 jaar aantoonbare specifieke toegepaste kennis van en ervaring met contract- en projectbeheersing;
- Aantoonbare kennis van de RWS-organisatie en werkwijze is bijna een must;
- Minimaal 1 jaar ervaring met RWS-projecten van vergelijkbare complexiteit en omvang;
Kennis van:
- Systeemgerichte Contractbeheersing (SCB)
- SE
- UAV- GC
- Planning
- Risicomanagement
- ISO 9001
- Auditeren
- URSCB-tool
- RWSprojectendatabase,
- RWS risicodatabase
- RWS VTW-tool
- SAP
De ervaring en deskundigheid van de functionaris(sen)
voor de gevraagde producten dienen te worden
aangetoond middels een recente C.V. Er dient één
functionaris te worden ingezet
|