Beschrijving
Hoofdtaken
? Opstellen en beheren van de functionele releasekalender, in afstemming met Business en ICT-Services en stelt prioriteiten in overleg met de Business;
? Houdt regie op de uitvoering van de functionele releases en bewaakt implementatie van de releases;
? Is eigenaar van het release(management)proces aan business-zijde;
? Bepaalt de vraag om inzet van verschillende disciplines (inclusief BS) op het terrein van beheer en onderhoud en orkestreet de inzet ten behoeve van de eenheid;
? Stelt in overleg met ICT-Services "het jaarplan exploitatie" vast van de eenheid, stelt in overleg met de business prioriteiten en bewaakt de uitvoering;
? Is aanspreekpunt m.b.t. exploitatie en onderhoud voor ICT-Services;
? Stelt de business-requirements op met betrekking tot de ICT-dienstverlening en maakt afspraken over de rapportages met ICT-Services;
? Is aanspreekpunt en is betrokken bij contractvorming en aanbesteding met ICT-Dienstverleners;
? Draagt namens kernfunctie zorg voor opdrachtverstrekking binnen de gestelde kaders;
? Is regisseur bij zware incidenten richting Ict-Services;
? Draagt bij aan het ICT-deel van de begroting voor de eenheid;
? Moderator van overlegvormen tussen Business en Business Services en Ict Services;
? Draagt zorg voor de bijdrage aan het jaarinformatieplan vanuit exploitatie en onderhoud;
? Informeert belanghebbenden over de relevante ontwikkelingen op dit terrein van de informatievoorziening;
? Kan als projectleider fungeren in dit vakgebied;
? Voert overleg met collega’s en ICT over het vakgebied;
? Volgt ontwikkelingen binnen het vakgebied voor het bijhouden van de eigen specialisatie.
Functiegebieden
Advies, control, planning en service.
Bedrijfscompetenties
Inhoudelijke competenties
Op het gebied van de organisatie kent de medewerker:
? De missie en bedrijfsdoelstellingen van UWV,
? Globaal de wetgeving en organisatie van de Sociale Zekerheid en specifiek de plaats van UWV in de keten,
? Op hoofdlijnen de organisatie van UWV.
Gedragscompetenties UWV
Samenwerken:
Levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
Klantgerichtheid:
Onderzoekt wensen en behoeften van de klant en handelt hiernaar. Anticipeert op behoeften van klanten. Geeft hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
Resultaatgerichtheid:
Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
Functiecompetenties
Vakinhoudelijke competenties
? Minimaal HBO-diploma (informatica, bedrijfskunde);
? Kennis van projectmanagementtechnieken, Prince 2
? Gedegen kennis in toegepaste ICT in grote administratieve organisaties;
? Diepgaande kennis van beheers- en servicemanagementprocessen;
? Kent en begrijpt wet- en regelgeving SV.
? Gedegen kennis van ketenbeheer. Ervaring
? Minimaal 5 jaar ervaring op het terrein van releasemanagement en exploitatie.
? Kennis van relevante bedrijfsfuncties.
Gedragscompetenties
? Plannen en organiseren: Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde tijd, acties en middelen aangeven om bepaalde doelen te kunnen bereiken. Voortgangsbewaking: Opstellen en bewaken van procedures om de voortgang van
? taken of activiteiten van medewerkers en van de eigen taken en verantwoordelijkheden te bewaken en zeker te stellen.
? Organisatiesensitiviteit: Onderkennen van invloed en gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op andere onderdelen van de organisatie; onderkennen van belangen van andere onderdelen van de eigen organisatie.
? Oordeelsvorming: Op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken.
? Kwaliteitsgerichtheid: Hoge eisen stellen aan kwaliteit van producten en diensten en daarnaar handelen.
|