Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
1-9-2014 |
Einddatum |
31-12-2014 |
Optie tot verlenging |
j |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Anders |
Inhuur Procesanalist
Een van de speerpunten van de Strategische Bedrijfsvoeringagenda ‘18 betreft ‘De Digitale Gemeente’*. Om dit succesvol te realiseren dient de samenhang tussen de bedrijfsprocessen en informatievoorziening geborgd te zijn. Een Bedrijfsarchitectuur is een hulpmiddel om deze samenhang te verduidelijken.
Het doel is als concern flexibel te kunnen reageren op ontwikkelingen en toekomstvaste keuzes te maken. De in ontwikkeling zijnde Bredase Bedrijfsarchitectuur bestaat in onze optiek dan ook uit een raamwerk en consistent geheel van principes en modellen.
Deze ontwikkeling vindt enerzijds (top-down) plaats vanuit landelijke ontwikkelingen en reeds aanwezige kennis en kunde welke door de afdeling Processen en Informatie vertaald wordt naar de gemeente Breda. Anderzijds (bottum-up) door het uitwerken van domeinspecifieke onderdelen van de architectuur. Een concreet voorbeeld betreft de ontwikkelde (proces)architectuur in het kader van de decentralisaties in het sociaal Domein.
De procesanalist is in staat om zelfstandig, in samenhang met en gebruikmakend van de reeds aanwezige ideeën over de bedrijfsarchitectuur binnen de Gemeente Breda en de landelijke standaarden, de organisatie te helpen bij het visualiseren van de architectuur in bv. de vorm van domeinspecifieke modellen.
Plaats in de organisatie
Binnen het Servicebedrijf van de Gemeente Breda werken ondersteunende afdelingen nauw samen om de interne en externe klanten optimaal te bedienen. Een van deze afdelingen, Processen en Informatie (PI) bestaat uit drie teams:
-Back-Office met als hoofdtaak het beheer van de ICT-infrastructuur
-Mid-Office met als belangrijkste taak het ontwerpen, realiseren en beheren van de basisinformatievoorziening (Service Oriented Architecture, gegevensmanagement, workflowmanagement, etc.)
-Front-Office met als belangrijkste taken beleidsvoorbereiding en ondersteuning, account management en projectparticipatie
Bij het team Front-Office zoekt men een tijdelijk een Procesanalist.
Werkzaamheden
-Het in samenwerking met de lijn ontwikkelen van domeinspecifieke visualisaties van de proces- en informatiearchitectuur.
-Het uitwerken van de architectuur in, voor de lijn hanteerbare en herkenbare modellen.
-De uitwerking dient conform de ArchiMate 2.0 specificatie te zijn.
-Hierbij dient gebruik gemaakt te worden van de aanwezig EA tooling: Bizzdesign Architect.
Functievereisten
-HBO/WO, bij voorkeur bedrijfskundige informatica
-Minimaal 5 jaar relevante werkervaring (zie omschrijving werkzaamheden)
-ArchiMate 2 gecertificeerd
-Aantoonbare ervaring met enterprise architecture en het modelleren hiervan
-Ervaren in het gebruik van Bizzdesign Architect of soortgelijke software
-Kennis van GEMMA (m.n. GEMMA Procesarchitectuur) is een pre
-Relevante ervaring bij een gemeentelijke organisatie is een pré
-Ervaring met (complexe) informatievoorziening
-Analytisch en abstract denkvermogen
Competenties
-Zelfstandig en planmatig werken
-Mondeling communiceren
-Team player / samenwerken
-Pro-actief / ondernemend
-Afspraken nakomen
-Doener
-Inlevingsvermogen/ omgevingsbewustzijn
-Klantgericht
-Vragen stellen
Aanvang & tijdsduur
-Periode 1 sept – 31 december
-Drie dagen in de week
-Duur van de opdracht: 4 maanden. Opzeggen per maand mogelijk, wederzijds.
|