Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ07731
 
Opdracht
Senior WMO Consulent, 32 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-07-17 15:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdracht informatie

Startdatum 14-7-2014
Einddatum 31-12-2014
Optie tot verlenging ja
32
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project

 

 

Generieke taken:

1 Verricht en/of begeleidt hoogwaardige dan wel hoogwaardig specialistische werkzaamheden als uitvloeisel van het geformuleerde beleid en regelgeving (maatschappelijk, technisch, financieel of juridisch), waaronder:

-het opstellen, uitwerken, toetsen en/of beoordelen van complexe berekeningen, tekeningen, rapportages en beschikkingen;

-het adviseren van leidinggevenden, mede ontwikkelen van beheers – en managementinstrumenten;

-het uitvoeren van complexe procedures en regelingen;

-het vastleggen en verwerken van complexe gegevens;

-het genereren van informatie.

 

Specifieke taken:

1 Verzorgt de regiefunctie inzake klantvragen:

-het verkennen van klantvragen en plaatsen in een totaal – context van de klantsituatie;

-het behandelen van aanvragen door middel van intake, analyseren en beoordelen van de hulpvraag als ook het zelfstandig indiceren en zorg dragen voor de afhandeling;

-het verstrekken van informatie over en geven van adviezen inzake wetten, regelingen en procedures;

-het verwijzen van klanten naar andere dienstverlenende instanties en voorzieningen.

2 Het volgen van en inspelen op wijzigingen in en ontwikkelingen van de WMO:

-volgt ontwikkelingen op werkveld en in de regelgeving op het gebied van WMO;

-vertaalt ontwikkelingen (pro – actief) naar consequenties voor eigen handelen en functioneren in het bijzonder en de gemeentebreed in het algemeen.

 

 

Overige werkzaamheden:

1 Verricht overige werkzaamheden.

 

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden:

1 Het ontwikkelen van eenmalige nieuwe oplossingen op het gebied van uitvoerende werkzaamheden zoals:

-Adviseren op een aspectgebied op beleidsniveau en instrumenteel niveau met een integrale dan wel strategische invalshoek en/of;

-Het verzamelen van informatie, verstrekken van informatie, behandelen van aanvragen en begeleiden van klanten van de gemeente.

2 Zelfstandige inrichting eigen werk en / of van dat van anderen: planning, middelen aanwending, methoden en technieken. Gevraagd en ongevraagd adviseren van leidinggevenden en medewerkers

-Verrichten complexe uitvoerende werkzaamheden met bijv. precedenten werking;

-Opstellen van plannen van aanpak voor klantbegeleiding. Het beoordelen van gegevens en verrichten van onderzoek alsmede het opstellen van rapportages. Het doorverwijzen van klanten;

 

 

3 Het coördineren van werkzaamheden op een afgerond werkveld:

-Werkverdeling, voortgangsbewaking, kwaliteitsbewaking en kennisoverdracht;

-Het aan en bijsturen van werkprocessen.

 

Contacten:

Intern:

-Onderhoudt contacten met het afdelingshoofd ter verantwoording en afstemming.

-Heeft contacten met medewerkers en leidinggevenden t.b.v. advisering, samenwerking en informatie-uitwisseling;

-Met leidinggevenden over instrumentbouw, - beheer en gebruik;

-Met medewerkers over werkverdeling, voortgangsbewaking en kwaliteitsbewaking

 

Extern:

-Met andere overheden, instanties, burgers en belangenvertegenwoordigers om informatie te verkrijgen en te verstrekken over beleidsplannen en – voornemens;

-Onderhoudt contact over begeleiding en ondersteuning met klanten.

 

Werk – en denkniveau:

-HBO werk – en denkniveau;

-Diepgaande kennis van relevante wet – en regelgeving, beleidslijnen op het eigen vakgebied;

-Coördinatie van werkprocessen;

-Kennis van politiek bestuurlijke beleidsprocessen;

-Analysevaardigheden.

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht