Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ07627
 
Opdracht
Programmaleider, 32 -36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-08-06 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management, Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdracht informatie

Startdatum 1-9-2014
Einddatum 31-12-2014
Optie tot verlenging ja
32
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project

 

De gemeente wordt met ingang van 1 januari 2015 verantwoordelijk voor een groot aantal nieuwe taken op het sociale domein: werk, jeugd en maatschappelijke ondersteuning (3D/decentralisaties). De gemeente staat voor de opgave om deze drie grote decentralisatieprocessen te implementeren. Visie en beleidsmatige kaders zijn al grotendeels vastgesteld. We gaan nu over naar volgende fases: de fase van voorbereiding (hoe te maken) en de fase van realisatie (doen).
 
De programmaleider decentralisaties stuurt deze fases aan met behulp van de projectleiders Wmo, Jeugd, Sociaal Team en Werk. De programmaleider die we zoeken wordt o.a. verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van het dagelijks operationeel programmamanagement. De programmaleider bereidt bestuurlijke besluitvorming voor via de lokale stuurgroep.
 
De programmaleider heeft daarnaast ook de taak de bedrijfsvoering te coordineren. De nieuwe taken moeten ingebed worden in de lijn van de afdelingen Maatschappij, bedrijfsvoering, Publieksplein en Ruimte en de besturing moet worden geborgd. Deze hele transitie vergt het nodige van de interne gemeentelijke organisatie als het gaat om ondersteunende bedrijfsvoering processen (o.a. personeel & organisatie, financiën, informatievoorziening, inkoop, juridische zaken en communicatie). De projectleider bedrijfsvoering
zorgt voor inzicht in benodigde formatie, werkprocessen en monitoring en sturing hierop. De projectleider zorgt ervoor dat de organisatie aan het einde van het jaar klaar is om de nieuwe taken uit te voeren en waar nodig in een tijdelijke oplossing.
 
De programmaleider decentralisaties en coördinator bedrijfsvoering coördineert dat door ervoor te zorgen dat alle benodigde stappen tijdig voor het einde van het jaar zijn geïmplementeerd.
 
Je rapporteert als programmaleider decentralisaties direct aan het afdelingshoofd Maatschappij en als projectleider bedrijfsvoering direct aan het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en stemt wekelijks de voortgang en terugkoppeling vanuit de regio met hen af. Je wordt ondersteund door een programma assistent.
 
Opdracht is voor 32 tot 36 uur en start per 1 september en heeft een looptijd tot het einde van het jaar met optie tot verlenging tot en met maart 2015.
 

Functie eisen 
 
-Minimaal afgeronde HBO+ opleiding / werk- en denkniveau WO;
-Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid;
-Brede en aantoonbare kennis PIOFACH-processen van een gemeentelijke organisatie;
-Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring in proces-/ en verandermanagement;
-Kennis van het sociale domein, incl. van de 3 decentralisaties is een pré;
-Aantoonbare ervaring met het vertalen van grote beleidswijzigingen in bedrijfsvoering processen;
Is een ervaren programmaleider
 

Competenties / kenmerken
 
-Enthousiasmeren
-Verbinder
-Flexibel
-Leiderschap
-Goed inlevingsvermogen 

 

Aanvraag gunningscriteria

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid Niet ingeschakeld 10
Minimaal afgeronde HBO+ opleiding / werk- en denkniveau WO Ingeschakeld  
Brede en aantoonbare kennis PIOFACH-processen van een gemeentelijke organisatie. Dit dient duidelijk omschreven te worden per project in het CV. Niet ingeschakeld 9
Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring in proces-/ en verandermanagement Niet ingeschakeld 7
Kennis van het sociale domein binnen een gemeente Niet ingeschakeld 9
Kennis op het gebied van het sociale domein: combinatie werk, jeugd en maatschappelijke ondersteuning is een pré Niet ingeschakeld 6
Aantoonbare ervaring met het vertalen van grote beleidswijzigingen in bedrijfsvoering processen.Dit dient duidelijk omschreven te worden in het CV. Niet ingeschakeld 9
Aantoonbare ervaring als programmaleider Niet ingeschakeld 9
Akkoord procedure, inhuurvoorwaarden en gebruikersvoorwaarden (oa incl reiskstn woon-werk en fee kstn) Ingeschakeld  
Kandidaat moet 1 september kunnen starten voor minimaal 24 uur. De voorkeur gaat uit naar een kandidaat die voor de gehele opdrachtperiode beschikbaar is. Beschikbaarheid graag aangeven in de aanbieding. Ingeschakeld  
De voorkeur gaat uit naar 1 kandidaat die de opdracht kan vervullen, maar een combinatie van een programmaleider en een projectleider bedrijfsvoering behoort ook tot de mogelijkheden. De combinatie dient duidelijk in één aanbieding te worden aangeboden. Niet ingeschakeld 1
   

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht