Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
1-9-2014 |
Einddatum |
31-12-2014 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Anders |
Als adviseur digitale dienstverlening heb je een aantal aandachtsgebieden, waaronder de website, de ontwikkeling van e-formulieren en het intranet. Daarnaast heb je een rol in het deelproject Systemen en Informatie van het KCC waarin je meedenkt en adviseert over de vraag ‘hoe zorgen we ervoor dat de burger zo eenvoudig mogelijk online zijn zaken kan regelen?’ en je werkt mee aan realisatie hiervan.
Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en beheren van digitale kanalen in de geeente en voor het doorvoeren van veranderingen hierin. De belangrijkste applicaties zijn de website (CMS) en een applicatie (KCS) ter ondersteuning van het Klantcontactcentrum. Met de collega’s bij communicatie trek je gezamenlijk op om de gemeentelijke communicatie verder te versterken. Je bent hierin (met de collega’s van publiekszaken) verantwoordelijk voor veranderingen en verbeteringen om de ‘Self-Service’ van de klant te (gaan) vergroten en de interne klantprocessen verder te digitaliseren en professionaliseren.
De taken
-Het vertalen van wensen van de organisatie met betrekking tot de digitale dienstverlening;
-Het doorvoeren van wijzigingen in de genoemde applicaties;
-Website beheer, o.a.: dagelijks actualiseren van de informatie; zorgen voor een aantrekkelijke homepage (inclusief beeld en banners); opschonen (verwijderen van verouderde informatie); verzoeken voor plaatsing verwerken.
-Webrichtlijnen: per 1 januari 2015 moet de website volledig voldoen aan de webrichtlijnen.
-E-formulieren, o.a.: ontwikkelen van nieuwe formulieren op verzoek, met en zonder DigiD; beheren van de huidige formulieren; contacten onderhouden met leverancier
-Intranet, o.a.: dagelijks actualiseren van de informatie; opschonen (verwijderen van verouderde informatie); verzoeken voor plaatsing verwerken; ontwikkelen van nieuwe onderdelen; beheer van ‘Wie is wie’ (personengids).
-Het hanteren en bewaken van de stijlgids voor webteksten
-Het onderhouden van contact met de CMS leverancier, waaronder de helpdeskmeldingen en het begeleiden van projecten voor het uitbreiden van functionaliteiten
-Het participeren in projecten om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen
-Het digitaliseren van klantprocessen
-Redigeren van stukken & redactievoering website
-Begeleiden van minder ervaren collega op gebied van redactie en redigeren
Je hebt functionele kennis van CMS en KCC systemen en ruime ervaring met webredactie. Je bent in staat om gebruikerswensen op een vakkundige wijze functioneel te vertalen en af te stemmen met interne klanten en externe leveranciers. Dienstverlening, informatievoorziening en innovatie staan bij jou centraal. Je adviseert en participeert in projecten waarbij gebruikerswensen tot nieuwe functionaliteiten leiden ter verbetering van onze dienstverlening. Je neemt de verantwoordelijkheid om deze functionaliteiten zonder problemen in gebruik te laten nemen door de gebruikers. Je bent klantgericht, proactief, kwaliteitsgericht, innovatief, creatief en een teamspeler. Je bent in staat om rekening te houden met verschillende belangen in de organisatie. Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend.
Aanvraag gunningscriteria
|
Afgeronde HBO opleiding. |
 |
|
Ervaring binnen een KCC bij de overheid is een absolute pré |
 |
7 |
Minimaal twee jaar recente (niet ouder dan een jaar) ervaring met webredactie bij de overheid/gemeente |
 |
|
Minimaal twee jaar recente (niet ouder dan een jaar) werkervaring als functioneel beheerder van een CMS |
 |
|
Aantoonbare ervaring met digitale communicatie |
 |
8 |
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa incl reiskstn woon-werk en fee kstn) |
 |
|
|
|
|
|
|