Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2014-184
 
Opdracht
Beleidsadviseur A Beschermd Wonen,40 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-10-08 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Startdatum 13 oktober 2014
Einddatum 31 december 2014
Min. uurtarief  
Max. uurtarief € 100,00
Uren per week 40
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 2 keer, 6 maanden

 

De opdrachtomschrijving

Eind 2013 heeft het rijk besloten het “beschermd wonen” toe te voegen aan de Wmo 2015 en de verantwoordelijkheid voor de uitvoering te beleggen bij de centrumgemeenten. De centrumgemeente krijgt de taak om deze verantwoordelijkheid voor de regio Noord- en Midden-Limburg in te vullen. Deze nieuwe taak zat oorspronkelijk niet in de decentralisatieopgaven. Deze nieuwe centrumtaak kent een financieel volume van ruim 43 miljoen € voor de regio Noord- en Midden- Limburg. Op basis van eerste gegevens gaat het daarbij om ca. 1000 personen die momenteel binnen de AWBZ gebruik maken van beschermd wonen voorzieningen.

De middelen voor beschermd wonen zijn toegewezen met daarbij de uitdrukkelijke inzet van staatssecretaris van Rijn (VWS) om “in partnerschap op hoofdlijnen prestatieafspraken te maken over de te bereiken doelen, die regionaal worden ingevuld en waarover op regionaal niveau verantwoording plaatsvindt. Deze werkwijze is in lijn met het Plan van Aanpak Maatschappelijke Opvang / Stedelijke Kompassen. Ik (van Rijn (red.)) vraag u dan ook om, lerend van de (succesvolle) ervaringen bij de Stedelijke Kompassen, een vergelijkbare werkwijze toe te passen bij beschermd wonen. Mijn ambitie daarbij is dat er per centrumgemeente een plan komt dat breed gedragen wordt: zowel bestuurlijk vastgesteld met de regiogemeenten, als in goed overleg voorbereid en afgestemd met vertegenwoordigers van cliënten en hun familie, aanbieders, woningcorporaties, zorgkantoor en zorgverzekeraars. Ook afspraken met het ministerie van Veiligheid en Justitie, inzake de aansluiting met forensische zorg, krijgen in zo’n plan een plek.” (brief 22 juli 2014 aan alle wethouders v.d. centrumgemeenten).

Wat is hiervoor nodig?
De ontwikkeling van het beleid voor beschermd wonen is een geheel nieuw beleidsonderwerp dat op regionale schaal moet worden uitgewerkt en geïmplementeerd. De exacte omvang en de complexiteit van het onderwerp vraagt om voldoende aandacht en zwaarte. Deze ontwikkeling moet met de instellingen voor beschermd wonen en de regiogemeenten (totaal 14 gemeenten) worden ontwikkeld. Daarbij speelt een mogelijke beëindiging van de verantwoordelijkheid van de centrumgemeenten op termijn eveneens een belangrijke rol.

Om de bovengenoemde extra (regionale) taak te kunnen uitvoeren, is er op korte termijn behoefte aan formatie uitbreiding (1 fte schaal 12 beleidsadviseur A). Deze beleidsadviseur zal in eerste instantie een kwartiermakersrol hebben omdat e.e.a. in een kort tijdsbestek van de grond moet. Producten die opgeleverd moeten worden betreffen een beleidsplan en overgangsregeling mbt. beschermd wonen. Daarin zal ook een opdrachtverstrekking opgenomen moeten zijn bestemd voor uitvoerende partners.

Wie zoeken we?
Van de mogelijke kandidaat wordt verwacht dat hij thuis is in het domein van de maatschappelijke opvang, openbare geestelijke gezondheidszorg en het beschermd wonen en dat deze in staat is om het beleid te formuleren en te ondersteunen bij de communicatie ervan. Gevraagd niveau is HBO+/WO met tenminste 5 jaar recente werkervaring in het genoemde domein en hoog scoort op de competentie advieskracht.
Ervaring met het schrijven van beleidsdocumenten (plan, college- en raadsvoorstellen).
Ervaring met het werken in (inter-)regionale samenwerkingsvormen.
Ervaring met het kunnen omgaan met verschillende belangen van partners in een proces van beleidsontwikkeling. Communicatief sterk.

 

De kandidaatomschrijving

De tijdelijke beleidsadviseur is een enthousiast, energiek, sterk in adviseren en communicatief vaardig persoon met een pro-actieve, praktische houding. Je werkt binnen de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling binnen het team Vitaal, Zorg en Veiligheid. Je bent adviseur ‘Beschermd Wonen’. Je hebt aantoonbare ervaring als projectleider binnen het sociale domein. Je hebt kennis van en ervaring met de vakgebieden Maatschappelijke Opvang en Openbare Geestelijke Gezondheidszorg. Je vervult een belangrijke initiërende rol in de regionale samenwerking Ervaring met inkoop is een pré.

 

De planning

Datum publicatie 1 oktober 2014
Sluiting vragen 5 oktober 2014
Beantwoording vragen 6 oktober 2014
Sluiting opdracht 8 oktober 2014
Gesprekken 10 oktober 2014
Terugkoppeling 13 oktober 2014

 

Eisen

-Bent u leverancier dan dient u over een G-Rekening* of NEN Certificaat* te beschikken. Bent u ZZP’er dan beschikt u over een VAR Verklaring WUO of DGA 2014 en uittreksel handelsregister. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling.

-Je hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 6 jaar werkervaring opgedaan bij de overheid, aantoonbaar in CV.

-Je beschikt over een afgeronde HBO of academische opleiding, kopie diploma bijvoegen.

-Je beschikt over kennis van en ervaring met de vakgebieden maatschappelijke opvang, openbare geestelijke gezondheidszorg en beschermd wonen, aantoonbaar in CV.

-Je hebt werkervaring opgedaan in het sociale domein, aantoonbaar in CV.

-Je hebt projecten binnen het sociale domein geleid, aantoonbaar in CV.

-Je hebt ervaring met intergemeentelijke samenwerking, aantoonbaar in CV.

-Je bent in staat om kennis te delen en over te dragen, concrete voorbeelden benoemen in CV.

 

Gunningscriteria

-Je hebt de afgelopen 5 jaar tenminste 5 opdrachten vervuld binnen het gemeentelijke sociale domein, aantoonbaar in CV.

15%

-Je hebt de afgelopen 5 jaar tenminste 2 opdrachten vervuld binnen het gemeentelijke sociale domein voor gemeenten met 100.000+ inwoners of meer, aantoonbaar in CV.

10%

-Je hebt de afgelopen 5 jaar tenminste 2 opdrachten als projectleider vervuld binnen het gemeentelijke sociale domein, aantoonbaar in CV.

10%

-Je hebt in de afgelopen 5 jaar, tenminste 2 opdrachten vervult waarbij sprake was van intergemeentelijke samenwerking als adviseur van de centrumgemeente, aantoonbaar in CV.

25%

-Je hebt in de afgelopen 5 jaar, tenminste 5 opdrachten vervult waarbij sprake was van complexe politiek-bestuurlijke advisering, blijkend uit een casusbeschrijving in het CV.

15%

-Je hebt de afgelopen 2 jaar tenminste 2 opdrachten vervuld op het terrein van maatschappelijke opvang en openbare geestelijke gezondheidszorg, aantoonbaar in CV.

25%

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht